نشناختن گوشي توسط کامپيوتر | نحوه اتصال گوشي و تبلت به کامپيوتر

حل مشکل عدم شناسايي و اتصال انواع گوشي و تبلت در کامپيوتر

با وجود اينکه تعداد زيادي از سرويس هاي ابري متنوع و اينترنت پر سرعت وجود دارد اما تعداد زيادي از افراد ترجيح مي دهند که دستگاه هاي اندرويدي خود را به کامپيوتر وصل کنندو فايل ها را دستي انتقال دهند. اين کار بدون شک سريع ترين و امن ترين روش براي انتقال فايل هاي موسيقي، ويديو، اسناد و يا هر فايل حجيم ديگر از گوشي به کامپيوتر و يا از کامپيوتر به گوشي است. متاسفانه گاهي اوقات همه چيز به خوبي کار نمي کند و کاربران مشکل عدم شناسايي گوشي توسط کامپيوتر پيدا مي کنند. برخي از کاربران اعلام مي کنند که با وجود اينکه گوشي را به کامپيوتر وصل کرده اند اما گوشي در کامپيوتر نشان داده نمي شود يا اينکه رايانه ، تلفن را شناسايي نمي کند.

جدا کردن کامپيوتر. اول از هر چيزي همين روش را امتحان کنيد. نکته اي که وجود دارد اين است که بايد سيم برق سيستم خود را جدا کرده و مجدداً وصل کنيد. همان طور که مي دانيد تمام سخت افزارهاي کامپيوتر شما از جمله درگاه هاي يو اس بي بر روي مادربرد قرار گرفته اند. چون اکثر سيستم هاي جديد بعد از خاموش کردن کاملا از کار نمي ايستند ممکن است در فعاليت هاي مادربرد مشکلي ايجاد شود. بنابراين بايد که آن را يکبار راه اندازي مجدد کنيد و براي اين کار هم بعد از خاموش کردن عادي سيستم، سيم برق را از پريز کشيده و بعد از گذشت چند دقيقه، بار ديگر وصل کنيد.

يکي از مواردي که گاهي فراموش مي‌شود اين است که گوشي خاموش به سيستم متصل مي‌شود! در اين حالت طبيعي است که سيستم به درستي آن را شناسايي نکند. مشکل دوم اين است که پس از اتصال گوشي به کامپيوتر مي‌بايست نوع اتصال را از حالت پيش‌فرض که USB Charging است به حالت انتقال فايل که با نام File Transfer يا MTP يا Media Device MTP و گاهي نام‌هاي مشابه در گوشي‌هاي مختلف موجود است، سوييچ کرد. مثل تصوير زير عمل کنيد، نوار وضعيت را با حرکت جاروبي به پايين بکشيد و روي نوع اتصال تپ کرده و يکي از حالت‌هاي ديگر را انتخاب کنيد.

درايور مربوطه را به روز رساني کنيد

تنها کار مورد نياز  تعويض يا انجام به روز رساني درايور مربوط به دستگاه اندرويدي شما خواهد بود که اين درايور به صورت اتوماتيک پس از اتصال کابل USB به کامپيوتر و دستگاه هوشمند شما ايجاد خواهد شد. براي اين کار وارد "Control Panel" سيستم عامل ويندوز خود شويد و سپس بخش "Device Manager" را انتخاب کنيد. در اين مرحله به دنبال درايو مد نظرتان که با طراحي ساختاري ADB کاملا مشخص و محسوس است بگرديد. در تصوير زير درايو ما با عنوان "Acer Device" شناسايي شده است. دسته‌ي مربوط به آن را باز کنيد. براي اين کار بايد روي علامت فلش موجود در سمت چپ آيکون مربوط به اين گزينه کليک نماييد. سپس بر روي گزينه‌ي زير مجموعه‌‌ راست کليک کنيد. با گزينه‌هايي مواجه خواهيد شد که  مي بايست گزينه‌ي "Update Driver Software" را انتخاب کنيد.

از فعال بودن USB debugging اطمينان حاصل کنيد

براي اينکه سيستم عامل گوشي شما بتواند با کامپيوتر ارتباط برقرار کند، لازم است که قابليت USB debugging در گوشي فعال شود. پس ممکن است فعال نبودن اين گزينه منجر به بروز مشکل وصل نشدن گوشي سامسونگ به کامپيوتر شده باشد. حتي اگر فکر مي‌کنيد که اين قابليت هم اکنون فعال است، خواهش مي‌کنيم که يک بار ديگر آن را چک کنيد.

  • به بخش تنظيمات يا همان Settings دستگاه برويد.
  • گزينه Developer Options را فعال کنيد.
  • گزينه USB debugging را فعال نماييد.
  • حال بار ديگر گوشي خود را با استفاده از کابل رابط به کامپيوتر وصل و در صورت دريافت پيغام هشدار بر روي نمايشگر دستگاه، گزينه تاييد کننده ارتباط را انتخاب نماييد.


تعويض کابل USB
اگر جهت اتصال گوشي به کامپيوتر از کابل USB اورجينال دستگاه استفاده نمي‌کنيد، پيشنهاد مي‌کنيم تا کابل مورد استفاده خود را تعويض نماييد. در نظر داشته باشيد که برخي از کابل‌ها تنها جهت شارژ کردن گوشي طراحي شده‌اند و امکان انتقال فايل از طريق آن‌ها امکان پذير نخواهد بود. بنابراين به منظور بررسي اين موضوع نياز است تا کابل خود را تعويض کرده و از يک کابل متفاوت براي اتصال گوشي به کامپيوتر استفاده کنيد.

حذف درايورهاي اندرويد
در برخي از مواقع به دليل آپديت نبودن درايورها و يا عدم نصب صحيح درايور با مشکل وصل نشدن گوشي به کامپيوتر مواجه خواهيد شد. بنابراين به منظور رفع اين مشکل پيشنهاد مي‌کنيم درايورهاي اندرويد را از روي کامپيوتر خود حذف نماييد.
علت اصلي اين باگ به صورت دقيق مشخص نيست اما تقريباً مي‌توان گفت اين موضوع به ايراد حافظه‌ي Cache اپليکيشن Media Storage بر مي‌گردد. اين اپليکيشن به صورت پيش‌فرض و به عنوان يک اپليکيشن سيستمي در اندرويد وجود دارد.
يک راه براي حل مشکل، Reboot کردن دستگاه است.
کافي‌ست دکمه‌ي Power گوشي را نگه داشته و سپس گزينه‌ي Restart و يا Reboot را انتخاب نماييد.
در صورتي که با اين کار مشکل حل نشد مراحل زير را طي کنيد:


1.ابتدا اپليکيشن SDrescan و يا media.Re.Scan را نصب نماييد.
2.منوي Settings گوشي را باز کرده و وارد بخش Apps شويد. مسير اين بخش با توجه نسخه‌ي اندرويد، مدل گوشي، رام و... متفاوت است.
3.سپس (ترفندستان) در تب All به دنبال اپليکيشن Media Storage بگرديد.
4.آن را لمس کنيد تا صفحه‌ي مربوط به Uninstall کردن اپليکيشن باز شود.
5.در اين صفحه گزينه‌ي Clear Data را انتخاب نماييد و از محيط بخش Apps خارج شويد.
6.سپس وارد اپليکيشني که در مرحله‌ي اول نصب کرده‌ايد شويد. با انتخاب گزينه‌ي Start فرآيند ساخت Media Storage جديد شروع خواهد شد (هر گزينه‌اي که شروع‌کننده‌ي عمليات اصلي اپليکيشن است را لمس نماييد؛ با توجه به زمان انتشار اين ترفند ممکن است گزينه‌ي شروع اين دو اپليکيشن تغيير کرده باشد).

نحوه رفع مشکل اتصال آيفون به کامپيوتر و شناسايي نشدن آيفون توسط آيتيونز (iTunes)

در اولين قدم و به محض اينکه با مشکل اتصال آيفون به کامپيوتر و شناسايي نشدن آيفون توسط آيتيونز (iTunes) مواجه شديد بايد اتصالات فيزيکي موجود را بررسي کنيد. براي اتصال آيفون به کامپيوتر شما از کابل واسطي استفاده مي‌کنيد که يک سر آن به کامپيوتر و سر ديگر آن به آيفونتان متصل است. اين احتمال وجود دارد که سوکت‌هاي يکي از دو سر کابل به شکل صحيح و مناسب جا نخورده باشند و اين موضوع منجر به پديدار شدن مشکل اتصال آيفون به کامپيوتر و شناسايي نشدن آيفون توسط آيتيونز (iTunes) شده باشد.