نحوه اتصال گوشي به تلویزیون | روش هاي متصل کردن گوشي به تلويزيون

قطعا و بدون شک يکي از سريع ترين ابزارهايي که توانست در مدت زمان کوتاهي با پيشرفت چشمگيري روبرو شود، گوشي هاي تلفن همراه هستند که هم اکنون ما شاهد اين پيشرفت بي نظير در سرتاسر جهان هستيم. به همين دليل ما از کوشي هاي تلفن همراه به عنوان ابزاري قدرتمند براي ذخيره اطلاعات شخصي خود استفاده مي کنيم و اين انتظار را داريم تا اطلاعات ما توسط رمزهاي ذخيره شده در گوشي به دست افراد سودجو نرسد. از اين رو تنها يک رمز بر روي صفحه قفل گوشي قرار مي دهيم تا تنها خودمان بتوانيم از گوشي استفاده کنيم. اما اين کار کاملا عقلاني مي باشد و مي تواند از اطلاعات ما در مقابل افراد سودجو مراقبت به عمل آورد. اما اگر اسمارت فون ما به سرقت رفت، ديگر هرگز به اطلاعات خود دست نخواهيم يافت و اين مي تواند کارهاي ما را به تعويق بياندازد.
آيفون ها و آيپد هاي اپل که از سيستم عامل iOS بهره مي‌برند، مي‌توانند با استفاده از روش هاي مختلفي به تلويزيون هاي برندهاي مختلف وصل شوند. روش هايي که با استفاده از آن ها شما مي‌توانيد آيفون خود را به تلويزيون وصل کنيد شامل موارد زير مي‌شود:

آموزش جامع اتصال گوشي به تلويزيون (اندرويد و iOS)

  • اتصال آيفون به تلويزيون با استفاده از اپل TV
  • اتصال آيفون به تلويزيون با استفاده از آداپتور Lightening Digital AV

يکي از ويژگي‌هاي ويندوز 10 که براي همه کاربران مفيد است، قابليت اتصال گوشي‌هاي هوشمند اندرويدي و آي‌فون به کامپيوتر شخصي مجهز به ويندوز 10 است. ويژگي که با قابليت Continue on PC در اختيار کاربران قرار دارد. اين ويژگي اجازه مي‌دهد تا صفحات وب را از گوشي هوشمند به کامپيوتر خود هدايت کنيد، بدون آن‌که نيازي داشته باشيد تا از طريق واي‌فاي يا کابل يو‌اس‌بي اينکار را انجام دهيد.
Continue on PC قابليتي است که همراه با به‌روزرساني Creators Fall در اختيار کاربران قرار گرفت. اما چگونه مي‌توانيم از اين قابليت استفاده کنيم؟ براي سهولت دسترسي و به‌کارگيري ساده اين قابليت راهنماي تصويري زير براي شما آماده شده است.

مرحله 1: نقطه اتصال را در تلفنتان روشن کنيد
برنامه «تنظيمات» تلفن را باز کنيد؛
روي شبکه و اينترنت و سپس نقطه اتصال و اتصال به اينترنت با تلفن همراه ضربه بزنيد؛
روي نقطه اتصال Wi-Fi ضربه بزنيد؛
نقطه اتصال Wi-Fi را روشن کنيد؛
براي مشاهده يا تغيير تنظيم نقطه اتصال (مانند نام يا گذرواژه)، روي آن ضربه بزنيد. درصورت نياز، ابتدا روي تنظيم نقطه اتصال Wi-Fi ضربه بزنيد.
نکته: اگر نمي‌خواهيد استفاده از نقطه اتصال شما به وارد کردن گذرواژه نياز داشته باشد، در بخش «امنيت»، هيچ‌کدام را انتخاب کنيد.
مرحله 2: دستگاه ديگر را به نقطه اتصال تلفنتان وصل کنيد

در دستگاه ديگر، فهرست شبکه‌هاي Wi-Fi موجود را باز کنيد؛
نام نقطه اتصال تلفنتان را انتخاب کنيد؛
گذرواژه نقطه اتصال تلفنتان را وارد کنيد؛
روي اتصال کليک کنيد.
در قدم اول بايد سعي کنيد تا گوشي اندرويدي و تلويزيون خود را به يک شبکه واي فاي متصل کنيد. اگر تلويزيون شما هوشمند باشد، انجام اين عمل به سادگي امکانپذير مي‌شود. تلويزيون‌هاي هوشمند برندهايي همچون ال‌جي، سامسونگ، سوني، فيليپس، پاناسونيک و غيره از اين قابليت پشتيباني مي‌کنند. علاوه بر اين، برخي از شرکت‌ها در برخي از مدل‌هاي تلويزيون‌هاي هوشمند خود امکان پشتيباني از قابليت “واي فاي ديرکت” (Wi-Fi Direct) را هم ارائه مي‌نمايند که به مراتب پروسه وصل کردن گوشي اندرويدي به تلويزيون را ساده‌تر مي‌کند. بنابراين اگر شما يک تلويزيون هوشمند اندرويدي داشته باشيد، براي اتصال آن به گوشي اندرويدي با هيچ مشکل خاصي مواجه نمي‌شويد و به راحتي قادر به انجام اين عمل خواهيد بود. دقت داشته باشيد که سعي کنيد در اين شرايط اپليکيشن‌هاي کاربردي همچون iMediaShare را در گوشي اندرويدي خود نصب کنيد و از طريق آن محتواي گوشي را در نمايشگر تلويزيون آينه نماييد.

اتصال گوشي اندرويد به تلويزيون با کابل HDMI

اگر تلويزيون شما محصول تکنولوژي يک دهه اخير است حتما به پورت HDMI  مجهز است. HDMI رابط همزمان صدا و تصوير ديجيتال است و کاربر به واسطه آن مي تواند محتوا را با بهترين کيفيت مشاهده کند. اخيرا تبلت هاي اپل و بسياري از تبلت هاي اندرويدي نيز داراي پورت يا ورودي HDMI هستند.
پورت  HDMI در سه سايز توليد مي شوند. سايز A با سايز متداول در دستگاه هاي بزرگ تر که مشکل محدوديت فضا ندارند. سايز B يا همان سوکت ها که در اغلب تبلت ها ديده مي شوند و سايز C که HDMI کوچک يا ميني خوانده مي شوند. HDMI ميکرو هم آخرين سايز پورت مي باشد که در دستگاه هاي کم تري ديده مي شود و ممکن است در بخشي از سوکت تبلت ها وجود داشته باشد. تبلت هاي زيادي از جمله Acer Iconia A1 ،Tesco Hudl، Archos 80 Titanium و Nokia 2520 و هزار و يک مدل ديگر از اين پورت پشتيباني مي کنند.

روش استفاده  از فناوري DLNAجهت اتصال موبايل و تلويزيون

از جمله گوشي هايي که داراي گواهي DLNA  هستند، عبارتند از: SAMSUNG GALAXY S6 , S6 EDGE و ... اين موبايل هاي هوشمند به هنگامي که هر دو دستگاه به يک روتر اينترنت وصل باشند،  مي توانند XBOX ONE  را به پروژکتور، ست تاپ باکس و تلويزيون داراي DLNA  متصل نمايند. در صورتي که تلويزيون شما  داراي سيستم DLNA نباشد،  مي توان از دانگل DLNA جهت ارسال تصوير  بي سيم به تلويزيون استفاده نمود. هم چنين مي توان با رفتن به قسمت تنظيمات گوشي موبايل گزينه NFC  AND SHARING را پيدا کرد . سپس در اين قسمت ويژگي SCREEN  MIRRORING را انتخاب کنيد.بعد دستگاهيي که را قابليت اتصال به آن وجود دارد را پيدا نماييد.  در عرض چند ثانيه پيامي بر روي دستگاه مقصد به نمايش کشيده مي شود که با پذيرفتن آن مي توان محتواي صفحه نمايشي خود را مشاهده نمود.
برنامه Smart View به ساده‌ترين و در عين حال حرفه‌اي‌ترين شکل ممکن اتصال گوشي به تلويزيون سامسونگ را برقرار مي‌کند. در اين شرايط مي‌توانيد از گوشي هوشمندتان به عنوان ريموت کنترلر يا کنترل از راه دور تلويزيون استفاده کنيد. همچنين اين اپليکيشن قدرتمند، امکان آينه کردن محتواي صفحه نمايش تلويزيون در گوشي و برعکس را فراهم مي‌کند. به عنوان مثال تصور کنيد که در حال تماشاي يک فيلم در تلويزيون خود هستيد و ناگهان مجبور مي‌شويد که اتاقي که تلويزيونتان در آن قرار دارد را ترک کنيد. در اين شرايط با استفاده از برنامه Smart View و اتصال گوشي به تلويزيون سامسونگ خود قادر خواهيد بود که ادامه فيلم را از طريق گوشي خود مشاهده نماييد.