اخبار اندرويد | اخبار و تازه هاي مربوط به اندرويد

نسل جديد پورت‌هاي USB؛ به زودي روي گوشي‌هاي اندرويد

يکي از مقامات ارشد گوگل به نام “آدام رودريگز” در يک ويدئو که روي کروم‌بوک جديد گوگل متمرکز شده مي‌گويد: گوگل به مشخصات USB جديدش “بسيار متعهد” است و در آينده‌اي نه چندان دور آنها را روي گوشي‌هاي اندرويد و کروم‌بوک‌هاي بعدي مشاهده خواهيد کرد. البته اين موضوع هنوز يک وعده مبهم است و تا عملي شدن آن زمان زيادي مانده است. سرعت انتقال کانکتورهاي نوع C بيشتر از پورت‌هاي USB 3.0 و حتي 3.1 است، بدون اينکه نياز به طراحي يک متصل‌کننده غير معمول باشد. همچنين طراحي دورويه اين امکان را خواهد داد که شما هنگام اتصال گوشي خود به برق نياز به وارسي و نگاه کردن به درگاه آن نداشته باشيد.

آمار توزيع اندرويد در ماه اکتبر؛ رشد اوريو و همچنان غيبت پاي

سه ماه از انتشار نسخه‌ي پايدار اندرويد پاي مي‌گذرد و همچنان هيچ ردي از آن در آمار ماهانه‌ي توزيع اين سيستم‌عامل به چشم نمي‌خورد. اين در حالي است که اوريو از ماه شهريود (سپتامبر) تاکنون در مسير رشد قرار داشته و ارقام مربوط به اندرويد نوقا نيز حاکي از کاهش اندک سهم اين نسخه از سيستم‌عامل محبوب گوگل است. براساس آخرين داده‌ها، اوريو دومين نسخه‌ي برتر اندرويد در ماه اکتبر بوده است. اين نسخه در مجموع روي 21.5 درصد از دستگاه‌ها اجرا مي‌شود. مارشمالو که پيش از اين در جايگاه دوم قرار داشت، اکنون با 21.3 درصد سهم به رده‌ي سوم سقوط کرده است. نوقا، هفتمين نسخه‌ي اندرويد که در سال 1395 (2016) منتشر شد، همچنان رايج‌ترين نسخه از سيستم‌عامل گوگل به‌شمار مي‌رود و همان‌طور که در نمودار ديده مي‌شود، بيشترين سهم را با مجموع 28.1 درصد در اختيار دارد.
 

اپل آي پد پرو 2018


اگر به دنبال يکي از برترين مدل ها هستيد، از آي پد پرو 2018 غافل نشويد. اين محصول از يک صفحه نمايش 11 اينچي سود مي برد که با تکنولوژي هاي مختلف عرضه گشته. به اين ترتيب ديدن فيلم و بازي کردن در گجت آمريکايي هيجان انگيزتر خواهد شد. درگاه سيم کارت نيز به چشم مي خورد و به کاربر اين امکان را مي دهد تا به سادگي با دوستان و همکاران خود تماس بگيرد و حتي از اينترنت نسل چهارم بهره ببرد. توليدکننده تراشه A12X را به کار گرفته تا در انجام کارهاي تان با مشکلي روبه رو نشويد. به طور کل تمام اپليکيشن و گيم هاي اپ استور بدون لگ اجرا خواهند شد. اپل 256 گيگابايت فضاي ذخيره سازي و 4 گيگابايت رم در اختيارتان گذاشته تا به سادگي عمل مالتي تسکينگ را انجام دهيد و ديتاهاي خود را حفظ نماييد. دوربيني 12 مگاپيکسلي نيز در قاب پشت ديده مي شود که تصاوير رضايت بخشي ثبت مي کند و نياز بيش تر کاربران را برطرف مي سازد.
در يک خبر خوب براي دارندگان گوشي‌هاي اندرويدي نوکيا، يکي از مديرهاي ارشد HMD Global به طور رسمي برنامه زماني انتشار آپديت اندرويد 9.0 يا Pie را اعلام کرد. «جوهو سارويکس» در توييتر اعلام کرد آنها در ارائه آپديت ارتقا به اندرويد 8.1 يا همان Oreo سريع‌تر از هر کمپاني ديگري عمل کرده‌اند و اميدوار هستند آپديت اندرويد Pie از اين هم سريع‌تر آماده شود.
 

  • Nokia 5 - ژانويه 2019
  • Nokia 3.1 Plus - ژانويه 2019
  • Nokia 6 - فصل اول 2019
  • Nokia 5.1 - فصل اول 2019
  • Nokia 3.1 - فصل اول 2019
  • Nokia 2.1 - فصل اول 2019
  • Nokia 3 - اوايل فصل دوم 2019
  • Nokia 1 - اوايل فصل دوم 2019

اولين تصاوير از اندرويد Q شرکت گوگل و لو رفتن برخي ويژگي‌هاي جديد

هنوز ممکن است زود باشد تا راجع به سيستم عامل بعدي شرکت گوگل يعني اندرويد Q قضاوت کرد اما بايد به تصاوير و اخباري که از اين سيستم عامل منتشر مي‌شود در حال حاضر اکتفا کرد. به تازگي توسعه دهندگان XDA به نسخه‌اي از اين سيستم عامل دسترسي پيدا کردند که حاکي از وجود مود حالت تاريکي، امنيت بيشتر و مود دسکتاپ است. ماه مي ميلادي گذشته بود که شرکت گوگل از آخرين نسخه اندرويد يعني اندرويد پاي رونمايي کرد و حال به نظر مي‌رسد که اين شرکت قصد دارد بر روي سيستم عامل ديگري کار کند.

اندرويد 9.0 با نام Android Pie معرفي شد

گوگل امروز اعلام کرده است که Android P يا Andorid 9.0 با نام تجاري Android Pie (اندرويد پاي) در دسترس قرار خواهد گرفت و جانشين اندرويد اوريو (Android Oreo) مي‌شود. همچنين آخرين سورس کد نسخه جديد سيستم‌عامل اندرويد در پروژه منبع‌باز اندرويد (AOSP) در دسترس قرار گرفته است. لازم به‌ذکر است که Android 9.0 Pie به‌زودي براي گوشي‌هاي پيکسل گوگل منتشر خواهد شد.بد نيست اشاره کنيم که براي اولين‌بار، گوگل نسخه آزمايشي سيستم‌عامل اندرويد P را براي گوشي‌هاي پيکسل و برخي از پرچمداران سازندگان ديگر منتشر کرد. Xperia XZ2 سوني، شيائومي ميکس‌ 2 اس، نوکيا 7 پلاس، اوپو R15 Pro، ويوو X21، وان‌پلاس 6 و اسنشال PH-1 از جمله محصولاتي بودند که مي‌توانستيد روي آن‌ها نسخه آزمايشي سيستم‌عامل اندرويد P را نصب کنيد اما نسخه نهايي آپديت جديد سيستم‌عامل اندرويد، حداقل تا چندين ماه ديگر براي اين گوشي‌ها منتشر نخواهد شد زيرا گوگل اعلام کرده است که مدل‌هاي اعلام شده به همراه برخي مدل‌ها در پروژه Android One نسخه نهايي سيستم‌عامل Android Pie را تا اواخر پاييز دريافت خواهند کرد.

نام نهايي نسخه بعدي اندرويد احتمالاً بر اساس يک نظرسنجي آنلاين انتخاب خواهد شد

همه ميدانيم که نام بروزرساني بزرگ بعدي اندرويد که با حرف N آغاز ميشود حرف يک خوردني است، آن هم ترجيحاً شيرين، چون گوگل از اندرويد ??? که کيک فنجاني ( همان کيک يزدي خودمان ) نام گرفته بود، تا به امروز نام هر نسخه از اندرويد را از بين شيريني جات انتخاب کرده است. اما بحثي که مطرح ميشود اين است که گوگل نام بروزرساني عظيم بعدي اَندرويد را چگونه انتخاب خواهد کرد.
شايد اين روش بسيار غيرمعمول باشد، اما شايد اينبار از کاربران نام نسخه بزرگ بعدي اندرويد پرسيده شود. اگر بخواهيم کمي رسمي تر اين موضوع را مطرح کنيم، بايد بگوييم که ساندرا پيچاي ( مديرعامل شرکت گوگل ) چندي پيش اعلام کرد که احتمالاً نام نسخه بعدي اندرويد از طريق يک نظرسنجي آنلاين و توسط کاربران انتخاب خواهد شد.

افزودن شدن قابليت ترجمه سريع گوگل به گوشي‌هاي هوشمند اندرويدي

گوگل از مدتي قبل به کاربران هدفون هاي بي سيم و بلوتوث خود موسوم به پيکسل بادز امکان داده است تا از خدمات ترجمه اني استفاده کنند و امروز بي سروصدا بر دامنه اين خدمات افزود. به گزارش عصر ارتباط به نقل از فارس، گوگل از مدتي قبل به کاربران هدفون هاي بي سيم و بلوتوث خود موسوم به پيکسل بادز امکان داده است تا از خدمات ترجمه اني استفاده کنند و امروز بي سروصدا بر دامنه اين خدمات افزود. اين شرکت بر مبناي تغييراتي که در صفحه پشتيبان و اطلاع رساني خدمات مذکور ارائه کرده از اين پس چنين خدماتي را به کاربران تمامي هدفون ها و گوشي هاي اندرويدي که نرم افزار گوگل اسيستنت را نصب کرده باشند، ارائه مي دهد.