علت وصل نشدن اينترنت گوشي | نحوه فعالسازي موبایل به اينترنت

آموزش رفع مشکل اتصال به اينترنت گوشي

يکي از جديدترين اپراتورهاي تلفن همراه کشور، شرکت شاتل است. شاتل با سابقه طولاني در زمينه ارائه خدمات اينترنتي، يکي از گسترده‌ترين شبکه‌هاي خدمت‌رساني را در ايران دارا است. اين امر شاتل را بر آن داشته است که اقبال خود را در زمينه اپراتوري تلفن همراه هم بيازمايد. هر کسب و کاري وقتي قصد دارد در زمينه جديدي هم فعاليت کند، بايد نسبت به رقباي قديمي‌تر چيز بيشتري براي عرضه داشته باشد؛ و الا دليلي ندارد ما به سراغ شرکت تازه‌کاري برويم که هيچ شناختي از آن نداريم و مي‌دانيم تجربه‌اي در آن زمينه جديد ندارد.
به جريان داده ها Flow of Data در سراسر اينترنت ،  ترافيک اينترنت گفته ميشه . جريان يا flow به دنباله اي از بسته هاي ديتا گفته ميشه که از يک پردازش در کامپيوتر مبدا توليد و به سمت يک برنامه کاربردي در کامپيوتر مقصد حرکت ميکنه . براي مثال وقتي داريد يه فايل رو از يک سرور دانلود مي کنيد يک جريان flow بين کامپيوتر شما و سرور به وجود مياد .

به زبان ساده ترافيک اينترنت يعني تبادل اطلاعات بين دو تا دستگاه که به اينترنت متصل هستن . در واقع ترافيک مجموعه اي از ارسال و دريافت اطلاعاته . مثلا عکس ها و کليپ هايي که دانلود ميکنيد و يا فايلي که براي کسي آپلود و ايميل مي کنيد جزء ترافيک اينترنت حساب ميشه .

يکي از کاربردي ترين امکانات امروزه انواع گوشي هاي هوشمند، امکان برقراري ارتباط اينترنتي و اتصال به شبکه جهاني اينترنت مي باشد. اين امکان سبب شده است که بيشتر تايم استفاده از گوشي هاي تلفن همراه، صرف مرور صفحات اينترنتي يا استفاده از برنامه هاي شبکه هاي اجتماعي، پيام رسان ها و يا بازي هاي تحت اينترنت، گردد. امروزه با در دسترس قرار گرفتن تکنولوژي هاي 3G و اينترنت 4G ، اکثر کاربران تلفن همراه، از اينترنت سيم کارت براي اتصال به شبکه جهاني استفاده مي کنند. اما گاها نيز ممکن است مشکلاتي در اين زمينه وجود داشته باشد و نتوان به راحتي به اينترنت سيم کارت متصل گرديد.
شايد براي شما نيز پيش آمده باشد که بشدت کارفوري داريد و بايد در اينترنت جستجو کنيد و به فايل مورد نظرتان دست يابيد که با پيغام ناراحت کننده Server not found و يا No internet روبرو مي شويد و ناچار به استفاده تلفن همراه ديگران هستيد که قطعا نه براي شما و نه براي مالک اسمارت فون خوشايند نخواهد بود. اما دقيقا به چه علت ممکن است اسمارت فون اندرويدي در حين جستجو با پيغام هاي ارور روبر شود؟! آيا قابل رفع است؟!باز نشدن سايت ها

در پاسخ به اين سوال بايد بگوييم که حتما مشکلي در قسمت نقاط دسترسي يا همان access point وجود دارد
اين مشکل عموما در گوشي هاي اندرويدي با توجه به وسعت زياد برنامه هاي رايگان اين سيستم عامل اتفاق مي افتد و در سيستم عامل ios به دليل انحصاري بودن نصب نرم افزار به ندرت امکان ايجاد چنين مشکلي وجود دارد.

براي رفع مشکل باز نشدن سايت تنظيمات APN را چک کنيد

براي چک کردن موضوع بايد وارد تنظيمات گوشي خود شويد تا موارد مربوط به APN  يا Access Point Name گوشي شما بررسي گردد. توصيه مي شود APN فعلي را حذف کنيد و يک APN جديد به صورت زير بسازيد. لازم به ذکر است که تنظيمات ايجاد APN در گوشي هاي مختلف اندرويدي متفاوت است اما ما سعي مي کنيم به شکل عمومي اين تنظيمات را شرح دهيم:

وارد مسير Settings > More > Mobile Network > Access Point Names  شويد. با توجه به سيم کارتي که داريد (رايتل ، همراه اول ، ايرانسل و تاليا) يک مورد با همين نام وجود خواهد داشت. آن را حذف کنيد.
سپس کليد menu رو بزنيد؛ new APN رو انتخاب کنيد و عبارات زير را به طور دقيق وارد کنيد.
 

  •  براي اپراتور ايرانسل:
  • name : Irancell_GPRS
  • APN : mtnirancell
     
  • براي اپراتور همراه اول:
  • name:mci-gprs
  • apn:mcinet
     
  • براي اپراتور رايتل:
  • Name   RighTel
  • Apn   RighTel

بهم ريختن تنظيمات مرورگر و بروز نبودن آن
اگر مرورگر گوشي شما (Browser) بروز نيست و يا از نسخه هاي بسيار پايين آن استفاده ميکنيد اين مورد ميتواند در دسترسي به سايت ها مخصوصا سايت هاي HTTPS و باز نشدن صفحات مرورگر روي اينترنت 3g و.. دردسر ساز باشد ، پيشنهاد ميکنيم از آخرين نسخه هاي مرورگرهاي بروز نظير گوگل کروم و و فايرفاکس استفاده کنيد و در صورتي که از آنها استفاده ميکنيد حتما تنظيمات مرورگر خود را بررسي کنيد و در صورت لزوم مجددا آن را بر روي گوشي يا تبلت خود نصب کنيد. در مرورگر گوگل کروم اندرويد و.. ميتوانيد با اتصال مرورگر به اکانت جيميل خود و از طريق مرورگر دکستاپ متصل شده به همان اکانت تنظيمات مرورگر ( کش ، بوک مارک ، کوکي و.. ) را به حالت اوليه خود باز گردانيد.
تماس با اپراتور پشتيبان

اگر با استفاده از روش هاي بالا همچنان در اتصال به اينترنت مشکل داشتيد ممکن است ايراد از خط شما و اپراتور موبايل باشد ، براي يافتن علت باز نشدن سايت ها در گوشي ميتوانيد با اپراتور پشتيبان خدمات دهنده اينترنت تماس برقرار کنيد تا مشکل را به صورت دقيق تر بررسي کنند ، متاسفانه براي دسترسي و صحبت با اپراتورها بايد کمي در پشت خط منتظر بمانيد اما احتمال رفع مشکل بسيار بالاست

چک کردن محدوديت استفاده از داده

يکي از امکانات کاربردي که تلفن هاي همراه اندرويدي دارند، توانايي تنظيم يک سقف براي حداکثر ميزان استفاده از داده هاي تلفن همراه و اينترنت سيم کارت است. اين قابليت سبب مي شود تا پس از رسيدن به سقف مورد نظر، علاوه بر نمايش اخطار، ارتباط اينترنت نيز قطع گردد تا از مصرف بي رويه اينترنت جلوگيري شود. ممکن است همين مورد دليلي براي ايجاد مشکل اتصال به اينترنت گوشي باشد. براي رفع اين مشکل و برداشتن محدوديت مي توانيد به مسير تنظيمات گوشي رفته و در گزينه Data Usage يا “استفاده از داده تلفن همراه” را انتخاب کنيد. در اين قسمت تيک مربوط به محدوديت استفاده از داده (Limit mobile data usage) را برداريد تا محدوديت استفاده از داده ها خاموش شود. همچنين مي توانيد با ايجاد تغيير، حداکثر سقف مصرف را بيشتر نماييد تا ديرتر اخطار قطع مصرف براي شما نمايش داده شود.