معرفي گوشي هاي سبک و نازک موجود در بازار بهمراه مشخصات

شايد خيلي از گوشي هاي هوشمند را ديده باشيد که با ادعاهايي مانند " سبک ترين گوشي هوشمند" وارد بازار شده باشند، اما با در دست گرفتن آن ها متوجه خواهيد شد که طراحي آنها به گونه اي است که تنها بدنه ي باريکي دارند و نسبت به جثه ي خود وزنشان زياد است. در اين مقاله تعدادي از تلفن هاي هوشمند سال 2017 را به شما معرفي خواهيم کرد که از لحاظ وزن، يک رده پايين تر از هم سطحان خود هستند و واقعاً مي توان لقب "سبک ترين" را به آن ها نسبت داد. گوشي هايي که بعضاً ضخامتي نزديک به 5 ميلي متر دارند و از باتري هايي قدرتمند در آنها استفاده شده است!يکي از عمده ترين دلايل سنگين شدن وزن گوشي هاي تلفن همراه، استفاده از باتري هاي با ظرفيت بالا روي گوشي و علت ديگر بزرگ بودن صفحه نمايش اسمارت فون است. استفاده از گوشي هايي با وزن زياد و براي طولاني مدت مي تواند به سلامتي دستان شما صدمه وارد آورد. براي اطلاع از صدمات استفاده نادرست از گوشي هاي هوشمند به دستان و راه هاي جلوگيري از وارد آمدن آسيب به دستانتان، مي توانيد مقاله ي"ترفندهاي کاهش آسيب هاي گوشي هاي هوشمند به دستان" را مطالعه فرماييد.

سال 2018 به‌طور کامل ورق برگشت! طراحي اسمارت‌فون‌ها تغيير کرد و اکنون اگر سري به بازار بزنيد، علاوه بر قيمت‌هاي سرسام‌آور (!) محصولاتي را مي‌بينيد که نسبت به نسل‌هاي گذشته از ظاهر متفاوت‌تري برخوردارند. اکثر گوشي‌هاي امروزي از دوربين خوب و سخت‌افزار قابل قبولي سود مي‌برند و تقريبا هر گوشي که قصد خريدش را داشته باشيد، کار شما را راه خواهد انداخت! نتيجه اين مي‌شود که توجهات به سمت بخش‌هاي ديگري مي‌رود و برخي به‌دنبال محصولاتي هستند که از ويژگي‌ خاصي بهره ببرد. مثلا سبک و باريک باشد و ظاهري زيبا را به رخ بکشد.

سوني اکسپريا ايکس زد 1 کامپکت

اکسپريا ايکس زد 1 کامپکت در صدر بهترين گوشي هاي کوچک سال 2018

يک گوشي که نه تنها از نظر شکل و ظاهر، بلکه از نظر نامش نيز جمع و جور باشد عضوي از گوشي هاي خانواده اکسپريا سوني است. درست حدس زديد، سوني اکسپريا ايکس زد 1 کامپکت نام کامل اين گوشي است که مي‌تواند به عنوان نخستين پيشنهاد ما براي هر کسي که به دنبال خريد يک گوشي جمع و جور در سال 2018 باشد، برگزيده شود. همراه با ابعاد 129 در 65 در 9.3 ميلي‌متر، اين کودک کوچک اندرويدي ژاپني را بايد يکي از کوچکترين گوشي هاي حال حاضر جهان ناميد که در دنياي گوشي هاي بزرگ مي‌تواند به خوبي قد علم کند

آيفون 6 اپل (iPhone 6)

شايد برايتان سؤال پيش‌آمده که چرا وقتي آيفون 6 اس اپل نيز موجود است ما نسل قبلي آن يعني آيفون 6 را خريداري کنيم؟ در اينجا دلايل زيادي وجود دارد. بين ضخامت و وزن اين محصولات تفاوت‌هايي وجود دارد. درواقع به دست گرفتن آيفون 6 در استفاده روزانه با توجه به بدنه باريک اين گوشي جذاب باشد. اين گوشي هوشمند باريک داراي قدرت بالايي است و ازنظر قيمت نيز نسبت به آيفون 6 اس به‌صرفه‌تر خواهد بود. شايد لازم باشد خودتان اين دو گوشي را در دست بگيريد تا بتوانيد خيلي راحت‌تر تصميم بگيريد.

سامسونگ گلکسي (A6 (2018

سامسونگ ميان‌رده‌هاي خوب خودش را در سري A روانه بازار کرده و هر سال آن‌ها را با ويژگي‌هاي جديدي درهم آميخته و نسخه به‌روز شده را با پسوندي جديد معرفي مي‌کند. اين بار که تغييرات کمي فراتر از سال‌هاي گذشته بود، اين کمپاني کره‌اي تصميم گرفت تا کلا محصول جديدي را به بازار بفرستد. دستگاهي با نام گلکسي A6 که از ترند حال حاضر بازار يعني طراحي کشيده و دراز نمايشگر و همچنين ترکيب شيشه و فلز در طراحي پيروي کرده و يک اسمارت‌فون منطبق بر نياز روز است. جداي از اين‌ها گلکسي A6 از سخت‌افزار خوب و دوربين قابل قبولي نيز بهره‌مند است که مي‌تواند نيازهاي شما همچون ثبت تصاوير خاص و انتشار در شبکه‌هاي اجتماعي را پوشش دهد. از ديگر ويژگي‌هاي شاخص اين مدل، مي‌توان به دوربين سلفي عالي، شارژدهي بسيار خوب باتري، پشتيباني از کارت حافظه و نمايشگر هميشه روشن اشاره کرد.

سامسونگ گلکسي آلفا

برخلاف روند معمول، سامسونگ در سري آلفا سعي کرده در روند طراحي‌هاي خود بازنگري‌ کند. يکي از اين بازنگري‌ها استفاده از فلز در ساخت بدنه‌ي گوشي‌هاي سري آلفا بوده است. اين شرکت کره‌اي براي جبران فروش نااميدکننده گلکسي اس 3، محصول مذکور را با به کار گيري بدنه‌اي فلزي يکپارچه طراحي کرده است. در بخش سخت‌افزاري با يک پردازشگر هشت هسته اي Exynos 5 5430 SoC، در کنار 2 گيگابايت حافظه رم و يک دوربين 12 مگا پيکسلي روبرو مي‌شويد. با اين مشخصات مي‌توان گلکسي آلفا را ميان رده قلمداد کرد.

Honor 4C هواوي

هوآوي P9 به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از زوميت، P9 يک گوشي باريک و سبک و پرچمدار جديد کمپاني هوآوي است. P9 طراحي زيبايي دارد. اين گوشي با صفحه ‌نمايش 5,2 اينچي، بدنه زيباي فلزي و سيستم جديدِ استفاده از دو دوربين پشتي (که مي‌تواند دريچه‌ ديافراگم را تا f/1.1 کاهش دهد)، خود را از رقبا متمايز مي‌کند. مدل پايه‌ اين گوشي داراي 32 گيگابايت حافظه‌ داخلي است و با وجود ظاهر باريک، از يک باتري سه هزار ميلي‌آمپر ساعتي استفاده مي‌کند.

سيسلي اس90 لنوو

شرکت چيني لنوو سال گذشته محصولي را با نام «سيسلي اِس90» روانه بازار کرد که از نظر ظاهري شباهت زيادي به آيفون 6 اپل داشت. اين گوشي هوشمند طراحي باريکي داشت و قيمت ارزان آن باعث شد مورد توجه کاربران قرار بگيرد. وزن گوشي مذکور 129 گرم و ضخامت بدنه آن 6.9 ميليمتر بود که از اين نظر هم به آيفون 6 شباهت داشت.

vivo

شرکت vivo گوشي فوق العاده باريک X5Max  با ضخامت فقط 4.75 ميلي متر را به عنوان پرچم دار محصولاتش معرفي کرد و رکورد باريک ترين گوشي هوشمند جهان را شکست.
شرکت ويوو موفق به طراحي و ساخت گوشي هوشمندي شد که از لحاظ کيفيت و زبيايي نسبت به ساير رقبا ،قابليت رقابت را دارد . کمپاني vivo در اين گوشي از آخرين فن آوري هاي موجود بهره  گرفت تا بتواند انتظارات علاقه مندان خود را برآورده کند.به طوري که اين گوشي را مي توان  باريکترين و سبک ترين  گوشي هوشمند با قابليت هاي فراوان دانست. صفحه نمايش 5.5 اينچي و رزولويشن 1080 فول اچي دي سوپر AMOLED ، دوربين 13 مگاپيکسلي پشت با لنز 1.7 ميلي متر و با فيلم برداري 2.4 فريم در ثانيه و دوربين  جلويي 5 مکاپيکسل جلو با فريم 2.0 در ثانيه مي باشد.البته ضخامت اين گوشي در بخش دوربين پشتي 2 ميليمتر از ضخامت کلي گوشي بيشتر است.

Huawei P8

جديدترين پرچمدار هواوي، با بدنه تمام فلزي، مدل P8 است که از ضخامتي 6.4 ميلي‌متري بهره مي‌برد. با اين اوصاف با نگاهي به ليست منتخب ما مشاهده خواهيد کرد که اين گوشي هوشمند در مقايسه با ديگران ضخامت چندان پاييني هم ندارد!