لوازم جانبي موبايل | ضروري ترين لوازم جانبي براي گوشي شما

بعد از پروسه طولاني و پردردسر انتخاب و خريد گوشي هوشمند، نوبت به لوازم جانبي آن مي‌رسد؛ وسايلي که کمک مي‌کنند از گوشي‌تان بهتر استفاده کنيد.
معمولا اکثر کاربران بعد از خريد گوشي جديد به دنبال برچسب محافظ صفحه، کيف يا قاب هستند تا هنگام استفاده از دستگاهشان آسيب کمتري به آن وارد شود. اما به‌جز اين موارد، چه لوازم جانبي ديگري وجود دارد که خريدشان ضروري‌تر و کاربردي‌تر از ديگر چيزهاست؟

کارت حافظه يا همان مموري کارت يکي از اصلي‌ترين وسايل جانبي است که براي گوشي خود بايد تهيه کنيد، البته اگر دستگاهتان قابليت پشتيباني از آن را داشته باشد. از آنجا که حدود 4-5 گيگابايت از حافظه داخلي گوشي را سيستم عامل اشغال مي‌کند، خيلي زود با مشکل کمبود جا مواجه خواهيد شد. استفاده از کارت حافظه جانبي موجب افزايش فضاي ذخيره‌سازي گوشي مي‌شود و ديگر براي ذخيره کردن فيلم، عکس و موسيقي محدوديت چنداني نخواهيد داشت.

قاب گوشي

بامپر از لوازم جانبي گوشي موبايل است و يک نوع قاب به شمار مي آيد.واژه ي بامپر در انگليسي به معناي ضربه گير است چيزي شبيه به همان ضربه گير در خودروها يا مي توان نام آن را به نوعي سپر نهاد.
بامپر در واقع يک نوع قاب گوشي موبايل است که تنها دور بدنه ي گوشي را مي پوشاند .کار بامپر حفاظت از لبه هاي گوشي در مقابل ضربه است .اصلي ترين تفاوت بامپر با قاب گوشي هم در همين نکته است که قاپ به جز صفحه نمايش کل گوشي را مي پوشاند در حالي که بامپر تنها به گوشه هاي موبايل اکتفا مي کند.
اگر نگاهي به تاريخچه‌ي گوشي‌هاي همراه بيندازيم، به قدرت شرکت نوکيا در سال‌هاي نه‌چندان دور مي‌رسيم. گوشي‌هاي اين شرکت دوام بسيار زيادي داشتند و هنگام اصابت به زمين، بدنه‌ي گوشي براي محافظت از قطعات داخلي آن، جدا مي‌شد. اما گوشي‌هاي هوشمند امروزي کمي پيچيده‌تر از آن‌ها هستند و نمي‌توان طراحي گذشته را بر روي آن‌ها پيدا کرد. گوشي‌هاي‌هوشمند داراي قطعات مختلفي هستند و يک ضربه‌ي ساده مي‌تواند به راحتي يکي از اين قطعات را دچار مشکل کند. بنابراين، به نظر مي‌رسد استفاده از قاب گوشي‌هاي هوشمند مي‌تواند در محافظت از گوشي‌ها نقش پررنگي را ايفا کند.

کابل بلند و انعطاف پذير شارژ

يکي از موارد منفور و آزاردهنده موبايل و تبلت کابل شارژ آنها است. اين کابل‌ها معمولا کوتاه، غيرقابل انعطاف و ضعيف در مقابل سايش و استهلاک هستند. اما شما با خريد يک کابل خوب شارژ که بلند و انعطاف پذير است مي توانيد زندگي خود را براي هميشه تغيير دهيد.

 تجهيزات سلفي (منوپاد، سه پايه، شاتر …)

اين روزها همه مونوپاد دارند. آري شايد خريدن چيزي که همه خريده‌اند براي برخي از ما کار ناخوش‌آيندي باشد  اما شايد دليلي فراتر از مد و گرايش جمعي در پس اين خريد وجود داشته باشد. مونوپاد و شاتر ريموت مي‌تواند به شما اين توانايي را بدهد که عکسهايي از خود بگيريد که بدون اين وسيله امکان آن وجود ندارد. حال اگر اين تجهيزات را با لنز فيش آي ترکيب کنيد مي‌توانيد بدون اينکه کسي براي گرفتن عکس از جمع خانواده خارج شود عکسي با حضور همه داشته باشيد.

هدفوني که جلوي سر و صدا را بگيرد

وقتي در سفر هستيد خيلي از چيزها را مي توانيد کنترل کنيد اما سرو صداي محيط اطراف يکي از چيزهايي است که کنترلش از دستتان خارج است! اما شما در اين جور مواقع يک راه حل خيلي خوب داريد و مي توانيد با يک هدفوني که جلوي سرو صدا را مي گيرد يک محيط آکوستيک بين خود و مسافران پرحرف اطرافتان به وجود بياوريد. با اين هدفون هم مي توانيد تماس هاي تلفتي خود را جواب بدهيد و هم موزيک گوش بدهيد و کاري هم با محيط شلوغ اطرافتان نداشته باشيد! اين وسيله يکي از لوازم ضروري سفر است چون ممکن است گاهي در طول سفر ناخواسته در محيط هاي شلوغي قرار بگيريد که تحمل بودن در آنجا کمي سخت باشد و يا دوست نداشته باشيد که حرف هايي که دو مسافر کناريتان مي زنند را گوش دهيد در اين صورت اگر راه فراري نداشته باشيد تنها راه حل همين هدفون است.

کنترلرهاي مخصوص گوشي و تبلت

اگر اهل بازي با گوشي يا تبلت خود هستيد، با استفاده از کنترلر مي‌توانيد لذت اين تجربه را چند برابر کنيد. با وجود اينکه کيفيت بازي‌هاي گوشي‌ها و تبلت‌ها روزبه‌روز بيشتر از قبل مي‌شود، اما بهره‌گيري از نمايشگر لمسي براي انجام اين بازي‌ها تجربه‌ي چندان جذابي را رقم نمي‌زند. کاربران با استفاده از چنين کنترلرهايي، مي‌توانند تجربه‌ي مشابه بازي با کنسول‌ها را شبيه‌سازي کنند.

برچسب محافظ صفحه گوشي

صفحه نمايش گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها يکي از مهم‌ترين بخش‌هايي است که بايد از آنها در برابر صدمه محافظت شود، به همين دليل شرکت‌هاي سازنده از فناوري‌هايي مثل گوريلا گلس استفاده مي‌کنند تا احتمال آسيب ديدن نمايشگر را به حداقل برسانند

هندزفري يا هدفون

اگر به موسيقي علاقه داريد، با خريد هدفون يا هندزفري مي توانيد از شنيدن موسيقي هايي که روي گوشي تان ذخيره کرده ايد لذت ببريد. همچنين حين رانندگي يا موقعي که مشغول به کار هستيد با داشتن هدفون روي گوش تان مي توانيد تماس هاي تلفني را پاسخ داده و همزمان از کار متوقف نشويد.

کاور گوشي موبايل

يکي ديگر از دغدغه هاي کاربران گوشي موبايل صدمه زدن فيزيکي به اين دستگاه مي باشد . براي اکثر ما پيش آمده و يا شنيده ايم که موبايلي بر اثر ضربه از دست رفته است . قاب يا کاور يکي ديگر از اکسسوري موبايل مي باشد که تا حد قابل قبولي اين صدمات را کمتر کرده است . اين قطعه با توجه به برندهاي متفاوت از طرح هاي متنوعي توليد شده است . همچنين براي در امان بودن صفحه نمايش از آب و خش ، محافظ هاي شيشه اي طراحي و توليد شده است

مودم همراه

هيچ کس دلش نمي‌خواهد بدون اينترنت بماند، هيچ کس هم از اينترنتي که مدام کند يا قطع مي‌شود خوشش نمي‌آيد؛ بنابراين مودم‌هاي همراه به عنوان يکي از مهم ترين لوازم جانبي کامپيوتر و لپ تاپ براي موقعيت‌هاي زير مناسب هستند:
 

 

  • وقتي در منطقه‌اي حضور داريد که خبري از اينترنت در آن نيست.
  • وقتي کارتان مرتب با اينترنت است؛ اما احتمال قطعي يک سورس Source يا منبع وجود دارد.
  • وقتي دوست داريد در همه حال اينترنت پر سرعت 4G داشته باشيد و از آن لذت ببريد.
  • وقتي دوست داريد علاوه بر گوشي تلفن همراهتان، کامپيوتر شخصي‌تان هم اينترنت پرسرعت داشته باشد.


در هر کدام از سه شرايط اول که قرار گرفتيد اعصاب خودتان را با خريد يک مودم همراه آرام نگه داريد!


در نهايت بايد به چند نکته اساسي در خريد لوازم جانبي تلفن همراه دقت کرد . ابتدا بايد با توجه به برند موبايل و ليست لوازم جانبي موبايل اقدام به تهيه و خريد کنيد . براي خريد بهترين لوازم جانبي موبايل با برند هاي مختلف از قبيل لوازم جانبي موبايل سامسونگ ، لوازم جانبي موبايل اچ تي سي ، لوازم جانبي موبايل اپل ، لوازم جانبي موبايل ايسوس ، لوازم جانبي موبايل هواوي ، لوازم جانبي موبايل ال جي ، لوازم جانبي موبايل سوني ، بهترين مرجع انتخاب و خريد ، نمايندگي هاي مجاز اين نمونه برندها مي باشد . خريد لوازم جانبي گوشي موبايل Mobile phone accessories اصلي و اروجينال در صورتي که يک انتخاب مطمئن مي باشد باعث کارايي بهتر موبايل مي شود .