بهترين لپ تاپ هاي موجود در بازار

چند سالي است که لپ تاپ ها به انتخاب اول کاربران تبديل شده اند؛ چه فريلنسرها که معمولاً در حال جابجايي هستند، چه دانشجويان که بايد کامپيوتر شخصي را هميشه همراه داشته باشند، و چه کارمندان عادي که در محيط کار هم از گجت هاي شخصي خود استفاده مي کنند، هم به دنبال بهترين لپ تاپ هستند.
دنياي لپ تاپ معمولاً در انحصار پردازنده هاي اينتل است و اگرچه به تازگي محصولات مجهز به پردازنده هاي رايزن AMD هم معرفي شده اند، اما در کشورمان به سختي به آنها بر مي خوريم. از اواسط سال 2017 با معرفي نسل هشتم پردازنده هاي اينتل اکثر شرکت ها محصولاتشان را به روز رساني کردند.
به همين دليل در انتخاب بهترين لپ تاپ هاي سال 2017 مواردي از جمله به روز بودن سخت افزار، موجود بودن در بازار کشورمان با گارانتي مناسب و مهم تر از همه، قيمت را در نظر گرفته و سعي کرده ايم تمام کاربردها و سليقه ها را پوشش دهيم. با اين حال ليستي که در ادامه مي بينيد، کامل و بي نقص نيست و شايد گزينه هاي ديگري از نگاه ما دور مانده باشند.

وبسايت «لپتاپ مَگ» که به بررسي لپتاپ هاي مبتني بر ويندوز و نيز کروم بوک ها و مک بوک ها مي پردازد، جديدترين ليست ده گانه بهترين برندهاي توليد کننده لپتاپ (سال 2018) را منتشر کرده است.
اين بررسي ها بر اساس پشتيباني و گارانتي (20 امتياز)، طراحي (15 امتياز)، نوآوري (10 امتياز)، ارزش (15 امتياز) و بررسي هاي انجام شده توسط اين وبسايت (40 امتياز) دسته بندي شده اند و به اين ترتيب به هر برند امتيازي بين 0 تا 100 تخصيص يافته است.

اپل


مي توان گفت يکي از معتبرترين برندها در سراسر دنياست. لپ تاپ هاي ساخت شرکت اپل با عنوان مک بوکز (Mac books) شناخته مي شوند.
اين لپ تاپ داراي ويژگي هاي نوآورانه است و مي توان آن را به سادگي از ديگر برندها تشخيص داد. در واقع اپل الهام بخش ديگر برندهاست.
با نگاهي دقيق به نوت بوک هاي اپل درمي يابيم که اين دستگاه ها  باريک و براق هستند و به خاطرسبک بودن شان به آساني مي توان آنها را حمل کرد.
عملکرد عاقلانه سازندگان باعث شده تا استقبال از اين دستگاه ها بسيار بالا باشد.
در حال حاضر سه مدل مک بوک، پرو و اير از سري مک بوک در بازار موجود است.

Lenovo/لنوو

کمپاني لنوو داراي عنوان بزرگترين توليد کننده کامپيوترهاي شخصي در جهان است؛ با اين وجود در زمينه کارايي لپ تاپ هاي آن و رقابت با ديگر محصولات مشابه در بازار، حرف و حديث هايي وجود دارد. با توجه به پارامترهاي مورد استفاده توسط لپ تاپ مگ، مي توان برندهاي ديگري را جايگزين اين شرکت کرده و لزوما لنوو نمي تواند رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. برخي از مدل هاي ThinkPad جديد داراي طول عمر بالايي در زمينه شارژ باتري بوده و در زمينه طراحي نيز نوت بوک هايي مانند  Yoga Book امتياز اين شرکت را افزايش داده اند. به عقيده اين مجموعه، لنوو در اکثر موارد امتيازهايي نزديک به حداکثر را دريافت کرده و با جمع امتياز 90 در رتبه نخست ايستاده است.

لپ تاپ هاي ASUS

سازنده مادر بورد هاي حرفه اي و با کيفيت که چندي است در ارائه لپ تاپ نيز فعال مي باشد.لپ تاپ هاي قدرتمند و سبک و با کارايي متوسط به بالا از خصوصيات برجسته آن است.(در بين دسته بندي هاي متداول لپ تاپ هاي هر برند)قيمت بالاي آن و کيفيت مطلوب مانيتور اين برند بيشتر مورد علاقه کاربراني است که مي خواهند لپ تاپ جديدي را تجربه کنند که چيزي متفاوت از سايرين بوده باشد . وليکن به دليل قرار گرفنتن اين مارک در جرگه مارکهاي آسياي جنوب شرقي از کنترل کيفي کليه مارک هاي امريکايي به دور مي باشد .

دل (DELL)

در رويه توليدات لپ تاپ دل در سال هاي اخير شاهد تغيير چنداني نبوده ايم و موفق به کسب امتياز 83 شده است و در زمينه خدمات و پشتيباني حرف اول را مي زند.يکي از توليدات کمپاني دل Alienware  و Dell XPS 13 بوده ، همچنين مدل XPS 15 و Alienware 13 از مدل هاي برتر اين برند بوده است.

Acer/ايسر

شرکت چند مليتي ايسر نامي آشنا در صنعت نوت بوک جهان است. ايسر نخستين لپ تاپ منحني مخصوص بازي جهان و اولين نوت بوک داراي پردازنده هاي نسل هفتم اينتل را در سال گذشته راهي بازار کرد. لپ تاپ هاي خوش قيمت با قيمت مناسب، Acer را به يک برند موفق مبدل کرده اند. اين شرکت در سالهاي اخير به طور جدي وارد حوزه نوت بوک هاي مخصوص بازي شده و لپ تاپ مگ نوت بوک هاي آن را به دليل ارزش خريد بالا در کنار پشتيباني مناسب مي بيند. با وجود آنکه بخش اعظم سبد کالاي ايسر را نوت بوک هاي ميان رده تشکيل مي دهند، اما مدل هايي مانند Swift و يا هيبريدي هاي 2 در 1 خوش قيمت مانند Acer One S1002 جزو مدل هاي رقابتي هستند. اگر از نوت بوک هاي مخصوص بازي آن نيز عبور کنيم؛ الترابوک هاي جديد اين برند در کنار مدل هاي بسيار مقاوم Travel Mate و الترابوک هاي مخصوص بازي و مولتي مدياي Nitro، نوآوري هاي اين برند را به خوبي اثبات کرده اند.

لپ تاپ ام اس آي Laptop MSI

ام اس اي ( MSI ) در سال 1986 ميلادي در کشور تايوان افتتاح شد. تخصص اصلي اين شرکت در بخش هايي نظير مادربورد، نوت بوک، لوازم جانبي و سرور مي باشد و طي بيست سال گذشته همواره در ميان برترين برندهاي توليد مادربرد و کارت گرافيک بوده است. ام اس اي در طول دوران فعاليت حرفه اي خود موفق به کسب بيش از 8000 جايزه بين المللي شده و محصولات اين کشور در بيش از 100 کشور دنيا به فروش مي رسد.

SAMSUNG/سامسونگ

شرکت کره اي سامسونگ در سالي که گذشت باريک ترين الترابوک هاي جهان را با مدل هاي 9 Series معرفي کرد. هر چند که کمي بعد الترابوک هاي ايسر اين رکورد را از آن خود کردند. در بخش نوآوري، سامسونگ به دليل توليد کروم بوک هاي جديد مشهور است؛ همچنين الترابوک هاي آن نيز بسيار حرفه اي، کارآمد و رقابتي هستند. به طوري که در نظر سنجي ايالات متحده سامسونگ از نظر برند مورد اطمينان لپ تاپ رتبه دوم را پس اپل دارا بود. اين شرکت با کسب امتياز 68 رتبه نهم جهان را به خود اختصاص داده است. با اين وجود امتيازهاي کسب شده توسط سامسونگ در ليست 10 انتخاب LapTop Mag چندان جالب و منطقي به نظر نمي رسد.

Microsoft/مايکروسافت

و در نهايت آخرين انتخاب برند برتر جهان در زمينه توليد لپ تاپ، مايکروسافت است. هر چند که اين شرکت به طور جدي و با مدل هاي متعدد در بازار حضور نيافته است، اما سرفيس هاي آن در سال اخير سر و صداي زيادي به پا کردند. مايکروسافت با کسب امتياز 66 در اين جدول قرار گرفته است.