راهنماي خريد پاور بانک

اگر شما هم از يکي از دستگاه‌هاي هوشمند از جمله گوشي‌ هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند، لپ‌تاپ و گجت‌هاي هوشمند استفاده مي‌کنيد، ولي با مشکل اتمام شارژ باتري دستگاه خود در طول روز مواجه هستيد و خريد پاوربانک را در نظر داريد، مطالعه‌ي اين مقاله را به شما توصيه مي‌کنيم.
اکثر ما با شرايطي روبرو شده‌ايم که خارج از منزل يا در سفر هستيم و امکان شارژ کردن تلفن همراه‌مان را با برق شهر نداريم. در چنين شرايطي داشتن يک پاوربانک خوب مي‌توند مشکل موجود را به‌خوبي حل کند. اما پس از مراجعه به بازار و مواجهه با طبف گسترده‌اي از انواع پاوربانک‌ با مشخصات فني و قيمت متفاوت، انتخاب نمونه‌ي ايده‌آل کمي دشوار خواهد بود. در ادامه به تشريح موارد لازم براي خريد پاوربانکي ايده‌آل با توجه به نياز هر يک از کاربران، پرداخته شده است.

پاوربانک‌ها درواقع باطري هاي خاصي هستند که در يک مدار خاص با شارژ الکتريکي مشخص ، فشرده شده‌اند.
آن‌ها به شما اجازه مي‌دهند که انرژي الکتريکي را ذخيره کنيد و درزمان لازم ازانرژي موجودبراي شارژ موبايل يا تبلت استفاده نمايد.
امروزه استفاده ازپاوربانک تقريبا به امري معمول تبديل شده است وبه عنوان امري ضروري براي استفاده کنندگان موبايل وتبلت وپخش کننده‌هاي پرتال شناخته شده است.
پاوربانکها براي تمام دستگاههايي که داراي پورت يو اس بي(USB) باشندقابل استفاده است،بطورمثال: اسپيکرهاي پرتابل،سيستمهاي GPS ، پليرهاي MP3 ،تلفن هاي هوشمندوتبلتها ميتوانندبا پاوربانک‌ها شارژ شوند.بطورخلاصه هردستگاهي که به کمک پورت USB شارژ مي‌کنيد را ميتوانيد با پاوربانک شارژ نماييد.
فقط نکته مهم اينست که فراموش نکنيد پاوربانک را نيز شارژ نماييد.

 ظرفيت و قابل‌حمل بودن

هنگامي‌که يک پاور بانک خريداري مي‌کنيم، اولين موردي که براي بسياري از کاربران اهميت دارد؛ ظرفيت باتري مورد استفاده در آن است که برحسب ميلي‌آمپر ساعت اندازه‌گيري مي‌شود. هم‌چنين، از اين واحد براي محاسبه ظرفيت باتري‌ گوشي‌هاي هوشمند يا تبلت‌ها استفاده مي‌شود و هنگامي‌که يک پاور بانک با ظرفيت 2000 ميلي‌آمپر ساعت خريداري مي‌کنيد، در واقع اين پاور بانک مي‌تواند گوشي‌هوشمند شما را با ظرفيت 2000 ميلي‌آمپر تا يک‌بار به‌طور کامل شارژ نمايد. با اين‌حال، به دليل از دست‌رفتن بخشي از انرژي باتري به دليل مقاومت مدار، کيفيت سلول‌هاي باتري و ... اين موضوع چندان به واقعيت مبدل نمي‌شود.
به همين جهت، توصيه مي‌شود که همواره، يک پاور بانک با ظرفيت بيشتري در مقايسه با ظرفيت باتري گوشي‌هوشمند يا تبلت خود خريداري نماييد. براي مثال، در صورتي‌که ظرفيت باتري گوشي‌هوشمند شما 3000 ميلي‌آمپر ساعت است؛ توصيه مي‌شود که يک پاور بانک با حداقل ظرفيت 3500 ميلي‌آمپر ساعت خريداري نماييد تا بتوانيد حداقل يک بار به طور کامل، گوشي خود را شارژ کنيد.

تعداد پورت

تعداد پورت‌هاي پاوربانک نکته بعدي حائز اهميت است. اين مسئله هم باز به نياز شما بستگي دارد. اگر يک گوشي هوشمند داريد و يک تبلت بهتر است از يک پاوربانک با دو پورت استفاده کنيد؛ اما درصورتي‌که نياز داريد چندين دستگاه را هم‌زمان شارژ کنيد، بهتر است پاوربانک‌هايي را انتخاب کنيد که داراي 3 پورت باشند.
پورت لايتنينگ
برخي پاوربانک‌ها از پورت لايتنينگ بهره مي‌برند. وجود اين پورت که مخصوصاً دستگاه‌هاي اپل است، يکي از برتري‌ها و نقاط قوت پاوربانک به حساب مي‌آيد اما در نظر داشته باشيد که وجود پورت لايتنينگ افزايش قيمت پاوربانک را به دنبال خواهد داشت.

شدت جريان پاوربانک

هر پاوربانکي شدت جرياني خاص داشته که با همان شدن جريان گوشي شما را شارژ ميکند. به عنوان مثال يکي از ويژگي هاي بارز پاور بانک هاي مورد تاييد ما که هنگام خريد بايد به آن توجه داشته باشيد  دارا بودن پورتي با خروجي 2000 ميلي آمپري يا همان دو آمپري براي عبور شدت جريان الکتريکي است . به عبارت ديگر اگر پاور بانک شما خروجي دو آمپر داشته باشد مدت زماني که نياز است گوشي شما شارژ شود به نسبت پاور بانک هايي که يک آمپر قدرت خروجي دارند نصف ميشود . به زبان ساده تر پاور بانکي با ظرفيت 10.000 ميلي آمپر و خروجي دو آمپر يک گوشي را دو برابر سريعتر از همان پاور بانک ولي با خروجي يک آمپر شارژ ميکند .پس اگر سرعت شارژ کردن هم براي شما مهم است از اين گزينه غافل نشويد. جريان ورودي بيشتر گوشي هاي قديمي  1 آمپر بوده و در تعدادي از مدل هاي جديد به دو آمپر ارتقا پيدا کرده است. براي شارژ تبلت ها به دليل ظرفيت بالاتر باتري، داشتن خروجي دو آمپر در پاوربانک به طرز عجيبي لازم و کارآمد است.

توجه به اعتبار برند

در صورتي که کاربران تلفن‌هاي هوشمند يا تبلت‌ها پاور بانک مناسبي را انتخاب نکنند ممکن است به باتري موجود در ابزار همراه آنها آسيب‌هاي متعددي وارد شود. بنابراين هنگام خريد پاور بانک همواره سعي کنيد به سراغ نمونه‌هاي شناخته شده‌ي حاضر در بازار برويد و از انتخاب مدل‌هاي ناشناخته بپرهيزيد. به عبارت بهتر سعي کنيد سراغ پاور بانک هايي برويد که شرکت توليد کننده‌ي آنها از نام و اعتبار مناسبي برخوردار باشد. چرا که انتخاب برندهاي ناشناخته و بسيار ارزان قيمت موجود در بازار ممکن است مشکلاتي را براي کاربران به وجود بياورد و به باتري تلفن همراه آنها آسيب‌هاي جدي وارد کند. حتي گاه هنگام استفاده از پاور بانک‌هاي غير استاندارد ممکن است باتري گوشي شما باد کند يا بترکد.

وزن و ابعاد پاور بانک

وزن پاوربانک با ميزان ظرفيت آن رابطه مستقيمي دارد؛ اگر مي خواهيد به راحتي در جيب يا کيف شما جا شود و با خود حمل کنيد بايد از انواع سبک تر آن انتخاب کنيد. اين در حالي است که به ظرفيت زيادي نياز نداشته باشيد؛ زيرا وزن پاوربانک با ميزان حافظه آن رابطه مستقيم دارد. بنابراين اگر نياز به حافظه بالا داريد بايد تحمل وزن آن را نيز به جان بخريد.

گارانتي

برخي از پاوربانک ها گارانتي تعويض دارند که باعث مي شود با خيال راحت تري به خريد پاوربانک بپردازيد.

کيفيت باتري‌هاي استفاده‌شده در پاوربانک

پايه اصلي ساخت پاوربانک بر اساس باتري است و باتري‌هاي استفاده‌شده در آن کيفيت، کارايي و طول عمر دستگاه را مشخص مي‌کند ، به همين سبب پاوربانک‌هاي باکيفيت قيمت بالاتري نسبت به ظرفيت‌هاي مشابه خود دارند.

پاوربانک هايي با صفحه نمايشگر

تقريبا تمام پاوربانک ها با چند ال اي دي ريز در طرح ها و رنگ هاي مختلف ميتوانند ميزان شارژ دستگاه را به شما نشان دهند اما در اين بين پاوربانک هايي هم هستند که در قالب طراحي هاي مدرنتر پا را فراتر گذاشته و روي دستگاه صفحه نمايشگري براي نشان دادن درصد ميزان شارژ پاوربانک تعبيه کرده اند . اگر به دنبال پاوربانکي هستيد که درصد شارژ را کاملا دقيق به شما نمايش دهد بايد از اين مدل ها تهيه کنيد.

بهترين پاور بانک براي آيفون کدام است؟

واحد ميلي آمپر در ساعت يا MAh ظرفيت کلي پاور بانک را به ما نشان مي دهد، يعني اگر پاور بانک داراي MAh بيشتري باشد ظرفيت پاور بانک هم بزرگتر خواهد بود. اجازه دهيد آيفون 7 را مثال بزنيم اگر ظرفيت باتري 1960 ميلي آمپر در ساعت باشد پاور بانکي براي شما بهتر خواهد بود که ظرفيت باتري بيشتر از 1960 ميلي آمپر در ساعت باشد.