مشکل آپديت نشدن اندرويد |علت های آپدیت نشدن اندروید

سيستم عامل اندرويد همواره در حال توسعه و بروزرساني است. در اين بين علي‌رغم اينکه گوگل بروزرساني اندرويد اورجينال يا استاک (Stock Android) را بدون هيچ وقفه‌اي براي سري محصولات نکسوس خود ارائه مي‌کند، ساير برندهاي توليد کننده محصولات اندرويدي اين بروزرساني‌ها را براي دستگاه‌هاي خود ديرتر ارائه خواهند کرد. دليل اين موضوع هم بهينه‌سازي‌هايي است که بايد اين شرکت‌ها در عملکرد سيستم عامل استاک اندرويد اعمال کنند تا در کنار محصولاتشان بهره‌وري لازم را داشته باشند.
چرا بايد سيستم عامل اندرويد خود را آپديت کنيم؟ آپديت اندرويد مي تواند مزاياي زيادي داشته باشد. از نمونه هاي اين مزايا مي توان به بهبود عمر باتري، افزايش عملکرد واي فاي و 3G اشاره کرد. همچنين اپليکيشن هايي که اخيرا توسعه يافته اند ممکن است نياز به سيستم عامل جديد داشته باشد. هميشه آپديت سيستم عامل ساده نيست. به طور مثال کارخانه هاي سازنده گوشي آپديت اندرويد مدل هاي قديمي را در اختيار شما قرار نمي دهند تا به سمت مدل هاي جديدتر گوشي ها ترغيب شويد و دستگاه قديمي خود را به يک مدل جديدتر ارتقاء دهيد. مثال ديگري که مي توان در اينجا بدان اشاره کرد کافي نبودن RAM يا ساير منابع براي پشتيباني از آپديت جديد اندرويد است.
 

دلايل مشکل عدم آپديت و بروز نشدن اندرويد

يکي از دلايل بروز نشدن اندرويد اينست که ممکن است آپديت بصورت محله اي باشد. مثلا يک بروز رساني براي کشور لهستان آمده باشد ولي براي ايران نيامده باشد. بنابراين مي بايست منتظر باشيم تا آپديت متناسب با کشور براي ما آماده شود تا بتوانيم گوشي خود را آپديت و بروز رساني کنيم.
از ديگر دلايل آپديت نشدن اينست که اصلا آپديتي نيامده باشد. بنابراين مي بايست منتظر آپديت جديد باشيد.
يکي ديگر از دلايلي که گوشي شما آپديت نمي شود علت سخت افزاري مي باشد. يعني آپديت جديد آمده ولي با توجه به اينکه سخت افزار گوشي قديمي مي باشد گوشي توانايي پذيرفتن آپديت جديد را ندارد.
يکي ديگر از دلايلي که گوشي آپديت و بروز رساني نمي شود عدم دريافت درايور مربوط به يک قطعه سخت افزاري مي باشد. بعنوان مثال آپديت يک گوشي بصورتي است که درايور گرافيک گوشي در آن تعبيه نشده است. بنابراين مي بايست منتظر دريافت آپديتهاي جديدتري از شرکت مربوطه باشيد.
 

چرا گوشي شما آپديت‌ها را دريافت نکرده است

گوگل نمي‌تواند يک نسخه جديد از اندرويد را منتشر کند که روي تمامي دستگاه‌ها کار کند، بنابراين نسخه جديد اندرويد را منتشر کرده و پس از آن سازندگان تلفن‌هاي همراه روي آن کار مي‌کنند تا در تمام دستگاه‌هاي توليد شده‌شان قابل استفاده باشد.
اکثر توليدکنندگان گوشي‌هاي اندرويد مانند سامسونگ و ال‌جي، براي مثال پوسته گوشي‌هاي خود را تغيير مي‌دهند که شامل اضافه کردن، حذف و تغيير رابط کاربري و برنامه‌هاي مربوط به خودشان است و انجام آن نيازمند صرف وقت و انرژي زيادي است، بنابراين هر زماني که آپديت اندرويد عرضه شود، توليد‌کنندگان بايد زمان زيادي را براي اضافه کردن آن به تمامي دستگاه‌هاي خود صرف کنند و اين مورد يکي از دلايل تاخير زياد در ارائه آپديت‌ها است.
 

مشکل آپديت اندرويد در مدل هاي سري J سامسونگ

در گوشي هاي هوشمند سري J سامسونگ ، مدل J5 در آپديت اندرويد با مشکلاتي همراه است ، اين مشکل زماني اتفاق مي افتد که سيستم عامل اندرويد از نسخه پيش فرض آن به نسخه جديدتر 5.1.1 ارتقا يابد . اين مشکل بگونه است که وقتي گوشي زنگ مي خورد در برخي از مواقع از گوشي هيچ صدايي در نمي آيد و کاربر گوشي هيچ اطلاعي از تماس هاي گرفته شده گوشي نخواهد داشت از ديگر مشکلاتي که کاربران با آن روبرو شدند هنگ کردن گوشي در زمان تماس بود که به هيچ وجه امکان وصل تماس وجود نداشت، اين مشکلات زماني حل مي شود که شما سيستم عامل گوشي را به سيستم عامل پيش فرضش بازگردانيد . همچنين در برخي از مواقع مشکل تنها با زدن فلش حل مي شود.
حل مشکل آپديت نشدن گوشي بعد از روت
وقتي گوشي خود را روت مي کنيد سيستم عامل دستگاه شما ويرايش مي شود و سازنده به روز رساني گوشي را به شما عرضه نمي کند و وقتي مي خواهيد گوشي خود را به روز کنيد مينويسه (سيستم عامل دستگاه شما به صورت غير مجاز ويرايش شده است)

حالا راه حل اين مشکل چيست؟
خيلي خلاصه: قبل از انجام عمليات گوشي خود را آنروت کنيد .سپس گوشي خود را به اندرويد 5 يا 6 ارتقا بدهيد حتي اگر اندرويد 7 بود رام اندرويد 5 يا 6 را دانلود کنيدو از طريق نرم افزار odin اندرويد 5 يا 6 را نصب کنيد در نتيجه به روز رساني گوشي شما درست مي شود

مراحل آپديت يا ارتقا سيستم عامل اندرويد

1.به منوي اصلي اندرويد رفته و روي System Setting را لمس کنيد .
به ياد داشته باشيد که آپديت دستگا ههاي اندرويد اصولا از طريق خود آن دستگاه انجام مي بشود . البته راه هاي ديگري هم هست مثل Samsung Kies که براي آپديت اندرويد دستگاههاي سامسونگ استفاده ميشود.
2.تا پايين صفحه اسکرول کره تا به About Phone برسيد و آنرا لمس کنيد . اين گزينه مي تواند About phone يا About Tablet باشد.
3.گزينه Software Update را لمس کنيد.
4. گزينه Update را لمس کنيد . اندروييد به شما اعلام ميکند که آپديتي براي دستگاه شما موجود است يا خير و در صورت موجود بودودن دستگاه شما را آپديت خواهد کرد.

بسياري از کاربران پس از دريافت آپديت مذکور در گوشي گلکسي S8 خود از ريستارت شدن ناگهاني گجت خبر داده بودند و حالا سامسونگ نيز با اين پيام خود مشکل مذکور را تاييد کرده است؛ بنابراين دليل توقف آپديت اندرويد 8 براي گلکسي اس 8 سامسونگ همين موضوع بود. طبق گزارشات منتشر شده و اين اطلاعيه سامسونگ، نسخه جديد و بهبود يافته از اين آپديت به زودي براي کاربران ارسال مي‌شود. همچنين کساني که در طي هفته گذشته آپديت جديد اندرويد را براي گلکسي اس 8 خود دريافت کرده‌اند، نگران نباشند. اين افراد مي‌توانند طبق معمول و به صورت عادي از گوشي خود استفاده کنند. اما آنهايي که فايل‌هاي نصب دستي اين آپديت را از سرور سامسونگ دانلود کرده‌اند اما هنوز آن را بر روي گوشي نصب نکرده‌اند، بهتر است تا انتشار نسخه جديد و رفع مشکل مذکور کمي صبر کنند. در نهايت اگر آپديت را دريافت کرده‌ايد و فايل‌هاي آن در بخش به‌روزرساني گوشي دانلود شده‌اند، بهتر است از نصب آپديت خودداري کنيد.