عمده ترين مشکلات گوشي هاي هواوي و روش هاي برطرف ساختن آنها

ازسال 1997 گوشي هاي هوآوي در دسترس جهانيان قرار گرفت.طي سال هاي اخير،شرکت هاي ساخت وسايل ارتباط جمعي در چين، برخي از بهترين گوشي هاي هوشمند خود را ارائه داده اند که پيشرفت چشمگيري برايشان به دنبال داشته است.ازحق نگذريم نام هوآوي که به معناي”موفقيت باشکوه شرکت چيني” ترجمه شده واقعا برازنده اين محصول است.
هوآوي بعنوان سومين توليدکننده گوشي در جهان، نه تنها محصولات باکيفيتي توليد ميکند بلکه ويژگي هاي قدرتمندي به آنها مي افزايد که ميتوان با اپل و سامسونگ قياس کرد.مطمئما اين شرکت جايگاه خود را ميان بهترين توليدکنندگان گوشي پيدا کرده است.اما درکنار مزاياي آن،اين گوشي معايبي نيز دا

کار نکردن دوربين گوشي هاي هوآوي

دوربين ها يکي از ضروري ترين فاکتورها در گوشي هاي هوشمند هستند. در حقيقت بيشتر مردم حين خريدن گوشي به مشخصات دوربين آن توجه دارند و يکي از فاکتورهاي اصلي آنها براي خريد گوشي همراه است. هر چه دوربين يک گوشي مگاپيکسل و آپشن هاي قابل تنظيم بيشتري داشته باشد، آن دوربين بهتر است. ولي مشکلات مربوط به دوربين گوشي هاي هوآوي جزء پر تکرار ترين جستجوهاي مردم در اينترنت بوده است و نشان مي دهد اين موضوع تا چه حد اهميت دارد. بيشتر مواقع مشکل از کيفيت گوشي موبايل نيست و مشکل از خطاهاي انساني مي باشد.

اگر نمي توانيد با دوربين گوشي تان عکس بگيريد يا اگر با هر بار باز کردن آن هنگ مي کند و متوقف مي شود، احتمالا ظرفيت حافظه ي گوشي تان با عکس هاي زياد پر شده است و جاي خالي در آن وجود ندارد. زماني که اين اتفاق رخ داد بايد يکي از اين دو کار را بکنيد: عکس ها و فايل هاي ديگر را از حافظه ي گوشي پاک کنيد يا عکس هاي جديدتان را در مموري کارت گوشي ذخيره کنيد. براي اين کار کافيست مراحل زير را دنبال کنيد:

• دوربين را باز کنيد و وارد تنظيمات آن شويد.
• در ليست کشويي بالاي صفحه گزينه ي Others را بزنيد، سپس به قسمت Preferred save location برويد.
• گزينه ي SD Card را بزنيد، سپس به صفحه ي Home گوشي باز گرديد. اگر لازم باشد مي توانيد گوشي تان را ريبوت کنيد. براي اين کار کافيست گوشي تان را خاموش کنيد، باتري آن را در بياوريد و مجددا سر جايش بگذاريد، سپس گوشي را ريستارت کنيد.

مشکلات بلوتوث هوآوي

فاصله بين گوشي هوآوي و ديگر وسايل نبايد زياد  باشد و اينکه بلوتوث گوشي خود را از حالت مخفي و پنهان بيرون آوريد تا براي گوشي‌هاي ديگر نيز قابل رويت باشد. براي انجام اين کار، با روش زير به تنظيمات بلوتوث رفته و نام بلوتوث خود را فعال کنيد.

مشکلات عملکرد تاچ در هوآوي

 براي حل اين مشکل ابتدا دکمه پاور را نگه داشته تا گوشي ريست شود، اگر مشکل حل نشد، در صورت امکان باتري را از جاي خود، خارج کرده و دوباره امتحان کنيد. اگر با اين کار باز هم مشکل از بين نرفت، ممکن است مشکل نرم افزاري و يا سخت افزاري باشد.

مشکلات صفحه‌نمايش Mate 20 Pro

ميت 20 پرو از يک صفحه‌نمايش OLED انعطاف‌پذير به همراه با جزئيات ويژه طراحي لبه‌هاي خميده براي بالا بردن تجربه بصري در دست گرفتن راحت مي‌باشد. اين موضوع ممکن است منجر به تغييرات رنگي جزئي در زمان نگاه کردن به گوشي از زواياي مختلف شود.
در شرايط بسيار کم نور، زمانيکه روشنايي صفحه‌نمايش بسيار پايين است و يا زمانيکه از تصمشکلات صفحه‌نمايش Mate 20 Pro اوير پس‌زمينه تاريک استفاده مي‌شود، اين تفاوت‌ها مي‌تواند اغراق آميز باشد. اگر اين موضوع بر روي استفاده عادي شما از دستگاه تأثير مي‌گذارد، با گوشي خود به مرکز خدمات پشتيباني مراجعه کنيد.

نبود جک هدفون در گوشي هواوي ميت 10 پرو

علي رغم آنکه ميت 10 پرو پسوند پرو را هم يدک مي‌کشد، با اين حال برخلاف ميت 10، فاقد جک هدفون است. تماما ديجيتالي شدن خروجي هدفون با خود محدوديت‌هايي را به همراه دارد، هدفون‌هاي بي‌سيمي که قرار است براي حل اين مشکلات به کار بروند چندان چنگي به دل نمي‌زنند، استفاده از تبديل‌ها آزار دهنده‌اند، تغيير استانداردي که براي سال‌ها موجود بود باعث مي‌شود دسترسي افراد به لوازمي که به آن نياز دارند محدود شود و چندپاره کردن استانداردهاي صوتي در بين پلتفرم‌هاي مختلف هم واقعا مسخره است. اساساً حذف جک هدفون عاملي نيست که به تنهايي بتواند مانع فروش يک گوشي شود اما با اين حال واقعا آزاردهنده است و کاربر را مجبور مي‌کند براي در اختيار گرفتن برخي قابليت‌هاي اوليه که از گوشي انتظار دارد پول اضافه خرج کند.

مسائل مربوط به تخليه باتري ميت 9

بهره‌مندي از باتري‌هايي غول‌پيکر با ظرفيت‌هاي بالا، از جمله خصيصه‌هاي اصلي گوشي‌هاي سري ميت است. به لطف استفاده از باتري عظيم 4 هزار ميلي‌آمپري همانند گوشي‌هاي ميت پيشين، بايد شاهد آن باشيم که در صورت استفاده متداول و عادي، در بدترين حالت براي دو الي سه روز نيازي به شارژ مجدد دستگاه نباشد. با اين وجود برخي از کاربران يکي از رايج ترين مشکلات هواوي ميت 9 را به باتري آن مربوط دانسته و از اتمام باتري طي 6 تا 8 ساعت با وجود استفاده معمولي گلگي دارند.

هشدار Camera failed در گوشي هوشمند Mate 8

برخي از کاربران گوشي هوشمند Mate 8 هواوي بيان کرده‌اند که تنها پس از چند روز استفاده از اين گوشي با هشدار “Warning: Camera failed” مواجه شده‌اند. همان‌طور که از مفهوم پيغام مشخص است ظاهرا دوربين گوشي از کار افتاده و راه‌اندازي مجدد گوشي نيز اين مشکل را رفع نخواهد کرد.

با وجود کيفيت بالاي گوشي Mate 8 هواوي، اين گوشي داراي مشکلات نرم‌افزاري خاصي است. اپليکيشن‌هاي لانچر در اين گوشي قابليت نصب دارند با اين‌حال امکان قرار دادن اپليکيشن لانچر نصب شده به عنوان لانچر پيش‌فرض وجود ندارد. همچنين از ديگر اشکالات موجود در اين گوشي مي‌توان به بازگشت خودکار برخي از اپليکيشن‌ها به تنظيمات اوليه و پيش‌فرضشان بدون هيچ دليلي، اشاره کرد. در حال حاضر راه‌حل مشخصي به منظور رفع چنين مشکلاتي ارائه نشده است اما انتظار مي‌رود در به روز رساني بعدي دستگاه، کمپاني هواوي اين مشکلات را برطرف سازد.

معايب موبايل هوآوي مدل P8

نور کم صفحه‌ي نمايش در نور مستقيم خورشيد
دوربين سلفي با کيفيت پايين

آنتن ندادن گوشي هوآوي

آنتن ندادن گوشي هوآوي مشکلي است که گاهاً صرف‌نظر از مدل و نوع گوشي در اين دستگاه اتفاق مي افتد. اين به اين معني است که سيم کارت موجود در گوشي نمي تواند از پوشش شبکه اي استفاده کند. گوشي هاي هوآوي علي رغم کيفيت و تکنولوژي بالايي که دارند، همچون ساير گوشي هاي ديگر، گاه دچار مشکل عدم آنتن دهي مي گردند. مشکلي که در برخي موقعيت هاي خاص، بسيار آزاردهنده و مشکل ساز خواهد بود.

برخي از رايج ترين علل آنتن ندادن گوشي هوآوي عبارتند از:

  • قرار گفتن در نقظه جغرافيايي که از نظر آنتن دهي دچار مشکل است
  • مشکل سخت افزار مخصوص آنتن دهي گوشي و عدم شناسايي سيم کارت
  • فرسوده شدن سيم کارت، تميز کردن يا تعويض آن
  • قرار گرفتن در کنار اشيايي که آنتن دهي را مختل ميکنند