بهترين آنتي ويروس موبايل | معرفي قوي ترين آنتي ويروس هاي گوشي

انتخاب آنتي‌ويروس کار ساده‌اي نيست زيرا عليرغم تنوع بالا، بسياري از آن‌ها عملکرد مطلوبي ندارند و حتي ممکن است خودشان مخرب باشند. گزارشي که AV Comparatives در سال 2018 با موضوع امنيت اندرويد ارائه داد، به درک اهميت اين موضوع کمک مي کند. اين شرکت بيش از 200 آنتي‌ويروس را آزمايش کرد و اگرچه بسياري از آن‌ها عملکرد خوبي داشتند، 79 مورد از آن‌ها، يا کمتر از 30 درصد نرم‌افزار‌هاي مخرب را شناسايي کردند و يا پيوسته هشدارهاي نادرست مبني بر حذف فايل‌ها مي‌دادند. اين نشان مي‌دهد که از هر 10 محصول ضد‌ويروسي موجود در پلي استور حدودا 4 مورد، تا حدي ضعيف هستند که اين شرکت آن‌ها را نا‌امن و يا حتي مخرب مي‌داند. در نتيجه مهم است که برنامه‌هاي امنيتي خود را با وسواس بالايي انتخاب کنيد.
خيلي از موارد زير به صورت خودکار گوشي شما را اسکن مي‌کنند و به صورت فعال جلوي دانلود صفحه‌هاي مخرب و يا دانلود آنها را مي‌گيرند. همچنين اکثر اين آنتي‌ ويروس‌ها در تست AV نمره بسيار خوبي گرفته‌اند. اين تست يکي از معترترين منابع تست آنتي‌ ويروس ها است.

Bitdefender Antivirus

بيت‌ديفندر توسط شرکت نرم‌افزاري سافت وين از سال 2001 ميلادي تاکنون منتشر مي‌شوداين شرکت در روماني مستقر بوده و 500 ميليون کاربر در سراسر جهان از محصولات آن بهره‌مند هستند. AVX نام اين نرم‌افزار در طي سالهاي 1996 تا 2001 ميلادي بود و از سال 2001 نام آن به بيت‌ديفندر تغيير داده شد.
ويژگي‌هاي اين بسته نرم‌افزاري عبارتند از:

  • محافظت کامل در برابر تهديدات فضاي مجازي و محصول ويژه سال
  • حضور نامرئي و برنده جايزه طلايي سريعترين سيستم
  • استفاده آسان به همراه حفاظت اتوماتيک و بدون پرسيدن هيچگونه سؤالي از شما
  • فايروال دوطرفه براي جلوگيري از دسترسي غيرمجاز به اطلاعات شخصي شما
  • پيدا کردن دستگاه شما در هنگام دزدي يا گم کردن آن
  • افزايش سرعت بوت سيستم شما و بهينه‌سازي عملکرد سيستم شما
     

Kaspersky Mobile Antivirus

کسپرسکي يک اپليکيشن امنيتي فوق‌العاده است و يکي از بهترين آنتي ويروس هاي اندرويدي به شمار مي‌رود. به گفته‌ي AV-TEST، اين اپليکيشن مي‌تواند بدافزارها را با دقت 99.9 درصد شناسايي کند. نسخه‌ رايگان اين اپليکيشن در دسترس قرار دارد که البته مي‌توانيد برخي قابليت‌هاي پيشرفته‌ي آن را به صورت مجزا خريداري کنيد. علاوه بر اين، نسخه‌ي کامل و پولي اين اپليکيشن نيز موجود است. با نسخه‌ي رايگان اين اپليکيشن مي‌توانيد ساير اپليکيشن‌هاي موبايل را به صورت دستي اسکن کنيد، اما با خريد قابليت‌هاي پيشرفته‌ آن از ويژگي‌هايي مثل حفاظت دائمي دستگاه، ضدسرقت، ضد فيشينگ و قفل اپليکيشن برخوردار مي‌شويد.

آنتي ويروس قدرتمند Max Security – Antivirus

برخي از ويژگي هاي MAX SECURITY – ANTIVIRUS به شرح زير است:

  • شناسايي انواع بد افزار، ويروس، تروجان و ابزار تبليغاتي
  • اسکن سريع براي از بين بردن انواع تهديد هاي ناشي از ويروس ها
  • پاک سازي اثرات به جا مانده از انواع تروجان
  • محافظت قدرتمند از اطلاعات شخصي با لايه هاي امنيتي قدرتمند
  • ابزار خاص و حرفه اي براي مديريت بهتر ديوايس اندرويدي
  • حذف فايل هاي اضافي و نا خواسته براي آزاد سازي فضاي ذخيره سازي

Avast Mobile Security

اين برنامه معروف امکانات بسيار کاربردي و مفيدي را در اختيارتان قرار ميدهد که براي نمونه ميتوان به موارد زير اشاره کرد:

نقاط قوت:
 

  • ديوار آتش
  • پاک کردن اطلاعات گوشي از راه دور
  • مسدود کردن تماس ها
  • قابليت هاي ضد سرقت

نقاط ضعف: نمايش تبليغات در اپليکيشن

آنتي ويروس TrustGo

از ديگر اپليکيشن‌هاي آنتي ويروس اندرويدي مي‌توان به آنتي ويروس TrustGo اشاره کرد. اين اپليکيشن به صورت کاملا تخصصي توسط توسعه‌دهندگان دستگاه‌هاي اندرويدي به منظور حفاظت کامل از دستگاه در مقابل تهديداتي همانند ويروس‌ها و بدافزارها طراحي شده است. اين آنتي ويروس قابليت‌هاي همچون اسکن دستگاه و محافظت از دستگاه در مقابل تهديدات را شامل مي‌شود. همچنين به منظور محافظت از حريم خصوصي، مجوز دسترسي اپليکيشن‌هاي مختلف را نيز نمايش مي‌دهد. از ديگر قابليت‌هاي ثانويه اين آنتي ويروس اندرويدي مي‌توان به مديريت سيستم، امکان يافتن مکان دستگاه از راه دور در صورت سرقت آن و تهيه نسخه پشتيبان از اپليکيشن‌ها اشاره کرد.

McAfee Security & Power Booster Free

يکي ديگر از نام‌هاي شناخته شده است که در مورد نرم افزار ضد ويروس براي کامپيوتر خانگي (PC) به کار مي‌آيد و اين برنامه اندرويد McAfee Mobile Security شما را مايوس نمي‌کند. علاوه بر اسکنر آنتي ويروس خود، ويژگي‌هاي رايگاني شامل رديابي دستگاه گم شده و همچنين قفل کردن و پاک کردن اطلاعات از راه دور را داراست. اگر دستگاه شما دزديده شود، برنامه حتي مي‌تواند از دزد عکس بگيرد... ديگر مورد برجسته اين برنامه، توانايي اسکن برنامه‌اي است که چک مي‌کند اطلاعات حساس را فاش مي‌کند و در صورت لزوم آنها را قفل مي‌کند.McAfee همچنين دسترسي به وبسايت‌هاي بالقوه مخرب را مسدود مي‌کند و اجازه مي‌دهد شما ليست سياه تماس گيرنده‌هاي مزاحم را نزد خود نگهداري کنيد.

Sophos بهترين ويروس کش اندرويد

آنتي ويروس Sophos بهترين برنامه آنتي ويروس سال 2015 است که در سال 2018 هم به عنوان بهترين آنتي ويروس شناخته شده است. برخلاف نرم افزارهاي آنتي ويروس ديگر حاوي هيچگونه تبليغاتي نيست.
با اين حال وب سايت هايي که داراي محتواهاي اسپم و غيرقانوني هستند را مسدود مي کند، برنامه هاي ديگري که روي گوشي شما دانلود مي شود را اسکن مي کند، از بين رفتن اطلاعات حساس را گزارش مي دهد، فايل ها و پوشه ها را به صورت دوره اي اسکن مي کند، پايگاه داده هاي خود را به صورت روزانه آپديت مي کند، داراي يک اسکنر QR است که از اتصالات امن واي فاي استفاده مي کند و شامل يک تاييد کننده است که مي تواند رمزهاي عبور يکبار مصرف را براي احراز هويت دوعامله ايجاد کند. علاوه بر اين ويژگي هاي امنيتي ديگري مانند اسکن خودکار، آنتي فيشينگ، قابليت محرمانه بودن، فيلتر کردن تماس و پيامک و … را ارائه مي دهد.
 

آنتي ويروس رايگان Panda Cloud

اين آنتي ويروس رايگان اخيرا شاهد تغييرات اساسي در رابط کاربري خود بوده و برخي ويژگي‌ها نظير اسکن USB و اسکن برنامه‌ريزي شده که پيش‌تر مختص نسخه‌ي Pro بود در آن ارائه شده است. پاندا موفق شده در تست AV Comparatives بالاترين امتياز را به خود اختصاص داده و 99.9 درصد از ويروس‌هايي که در سيستم مورد آزمايش وجود داشته را شناسايي و مسدود سازد. پس گزينه ي بعدي براي بهترين آنتي ويروس جهان ميتواند اين نرم افزار باشد.