گران‌ترين گوشي دنيا | معرفي گران ترين گوشي هاي موبايل دنيا

دستگاه‌هاي گران قيمت و لاکچري حتي با قيمت بسيار بالاتر از گزينه‌هاي موجود در بازار کشور ما، خريداران خاص خود را دارند که فقط مي‌خواهند با پرداخت هر مبلغي از داشتن يک وسيله خاص و گران‌بها لذت ببرند. سبک زندگي لاکچري، گستره زيادي از لوازم و امکانات زندگي را از خانه و اتومبيل گرفته تا لباس و اکسسوري در بر مي‌گيرد و چند سالي مي‌شود که گوشي‌هاي هوشمند هم در اين گروه جاي گرفته‌اند؛ البته به دلايل گوناگون از جمله نبود نمايندگي رسمي و مسايل و مشکلات احتمالي رجيستري تقريبا جاي تمامي برندهاي لاکچري، از جمله گرسو، ورتو، گلدويش و… در بازار ايران خالي است و معمولا از خارج از کشور خريداري مي‌شوند. در اين مقاله درباره برندهاي لاکچري و اسمارت فون‌هايي که گاهي قيمتشان حتي به بالاي 100 ميليون تومان هم مي‌رسد، صحبت نمي‌کنيم. مي‌خواهيم آن دسته از گوشي‌هاي هوشمند را معرفي کنيم که نسبت به گوشي‌هاي معمول، قيمت بالايي دارند و در بازار کشور خودمان بدون مشکل خاصي (البته به جز مشکل قيمت بالا) قابل تهيه باشند.

آيفون 6 گرانترين گوشي جهان

گرانترين گوشي موبايل آي فون جهان را با خلاقيتي ويژه خلق شد . اين آي فون 6 به قيمت 1.7 ميليون يورو به فروش مي رسد که اين قيمت 3000 برابر گران تر از قيمت يک آي فون 6 معمولي است. اين اثر زيبا حدود 6.127 تکه الماس دارد و در ساخت آن از 51.29 قيرات طلاي 18 عيار کمک گرفته شده است. اين گوشي آي فون که " آي فون الماسي " نام دارد و حدود 2 ماه براي توليد آن زمان صرف شده است . اين آي فون اشرافي توسط الکساندر آموسو براي فردي ناشناس طراحي و ساخته شده است.

نوکيا با ظاهر لامبورگيني

گوشي نوکيا مدل 8800 لامبورگيني از 3 باند GSM پشتيباني مي‌کند. در واقع اين پوشش 3 باند به کاربران خاص اين گوشي اين امکان را مي‌دهد تا از گوشي خود در 5 قاره جهان استفاده کنند. اين گوشي مانند گوشي‌هاي معمولي موجود در بازار مجهز به حافظه داخلي، صفحه نمايش رنگي TFT و دوربين است. اين تلفن بوسيله شيشه ضد خش که از ياقوت کبود ساخته شده محافظت مي‌شود. هر چند قيمت اين گوشي منتشر نشده است، اما به نظر مي‌رسد يکي از دلايلي که باعث شده اين گوشي در رده گوشي‌هاي گرانقيمت جهان قرار بگيرد، استفاده از نام برند لامبورگيني روي اين گوشي باشد. همچنين صفحه نمايش مورد استفاده در اين گوشي، زنگ آهنگ به کارگرفته شده در آن و ويدئو‌هاي مستند موجود روي گوشي مربوط به برند لامبورگيني است.
سازنده آي‌فون 4 الماسي، مک بوک اير پلاتينيومي و آي‌پد 2 طلايي، حال يک آي‌فون 5 را ساخته که آميخته‌اي از طلا و الماس است و توانسته رکورد گران‌ترين گوشي دنيا را به واسطه آن بشکند!
Stuart Hughes در ساخت اين آي‌فون بيش از 9 ماه زمان گذاشته و تمام کارهاي آن با دست انجام شده است. قاب بيروني اين گوشي از طلاي 24 عيار ساخته شده و کليد خانه مزين به يک الماس سياه 26 قيراط است!

آيفون X، گرانترين گوشي جهان با بدنه اي شکننده

آيفون X يکي از گوشي هاي فوق العاده بي نظير در زمينه ي طراحي و شکل ظاهري مي باشد و کسي که اين گوشي را خريداري مي کند به ظاهر يک شخص ثروتمند به حساب مي آيد. براي اينکه بخواهيد از سرمايه گذاري که کرده ايد محافظت نماييد، بايد براي آيفون خود يک قاب محافظ تهيه نماييد، در غير اين صورت ممکن است در صورت افتادن گوشي از دستتان، تمامي سرمايه ي شما در مقابل چشمانتان در يک لحظه از بين برود.

نوکيا 8800 با روکش طلا

در رده نهم گرانترين گوشي‌هاي سال 2011 باز هم نام گوشي نوکيا مدل 8800 اما اين بار با روکش طلا ديده مي‌شود. امکانات اين مدل از گوشي هم مانند مدل معمولي نوکيا 8800 است، اما با اين تفاوت که روکش اين گوشي با طلا پوشش داده شده است. نسخه طلايي نوکيا 8800 مانند يک تلفن‌همراه هوشمند داراي يک صفحه نمايش TFT با 62000 رنگ و دوربين SVGA .5 است. مجهز بودن به ام ام اس، اس ام اس، پورت USB، بلوتوث، پشتيباني از نرم افزار جاوا، پخش MP3، ضبط ويدئو، راديو FM از ديگر امکانات اين گوشي دو هزار و 700 دلاري است.

9 گوشي لاکچري قديمي و خاص که هنوز هم رقيبي ندارند
درباره مشخصات فني اين دستگاه هم، همان طور که گفتيم diamond rose همان iPhone 4s است که داراي نمايشگر 3.5 اينچي با رزولوشن 640*960 پيکسل بوده، محافظت صفحه Corning Gorilla Glass داشته و حافظه داخلي آن هم 32 گيگ مي باشد. دستگاه با iOS 4.0 کار مي کند، دوربين اصلي 8 و دوربين جلوي 2 مگاپيکسلي دارد و از فلش LED در قاب پشتي دستگاه هم بهره مي برد.
گوشي  dior reverie hood
ديور يکي از شرکت هاي معتبر و سابقه دار دنياي مد و فشن مي باشد  ,که در سال 2012 در يک اقدام غير معمول وارد صنعت گوشي هاي هوشمند شده است و گوشي dior reverie hood را توليد کرده است. هر چند اين گوشي از لحاظ مشخصات نسبت به گوشي هاي امروزي يک مقدار عقب افتاده است , اما 1539 قطعه الماس با 26 قطعه مرواريد در قاب آن, قيمت اين گوشي را بيش از صد هزار دلار امريکايي کرده است.
گوشي savalli smartphone

هرچند گوشي اختصاصي براي زنان يا مردان وجود ندارد و هر دو ميتوانند از همه ي موبايل ها استفاده کنند; اما اين گوشي مخصوص خانم ها توليد شده است . اين گوشي ها با قاب طلايي هجده عيار و تعدادي الماس در اطراف آن در سال 2016 با تعداد محدودي به بازار عرضه شده اند.
ميت 20
اولين محصول جديد اين شرکت ميت 20 و ميت 20 پرو هستند. تفاوت اصلي اين گوشي‌ها با نسل قبلي که ميت 10 است در پردازنده آن‌ها قرار دارد. اين شرکت چيني مدتي است که از پردازنده ساخت خود با نام کرين استفاده مي‌کند. در ميت 10 اين شرکت از کرين 970 استفاده کرده بود حال آنکه در ميت 20 از کرين 980 استفاده شده است. هواوي ادعا مي‌کند کرين 980 قوي‌ترين پردازنده موبايل در جهان است. فعلا به‌طور مستقل نمي‌توان اين ادعا را تاييد کرد. اين شرکت گفته است ميت 20 نسبت به ميت 10 از نظر عملکرد 40 درصد بهبود پيدا کرده است.
در مدل پرو، نمايشگر از نوع اولد و داراي رزولوشن 1440 در 3120 و در مدل معمولي نمايشگر از نوع ال‌سي‌دي با رزولوشن 1080 در 2160 است. هواوي در مدل پرو از حسگر اثر انگشت زير نمايشگر استفاده کرده ولي حسگر اثر انگشت مدل معمولي در پشت اين گوشي قرار دارد. از طرفي بريدگي نمايشگر اين دو گوشي متفاوت است. بريدگي نمايشگر ميت 20 کوچک و دايره‌اي است اما بريدگي نمايشگر مدل پرو به دليل اينکه داراي سيستم تشخيص چهره است، بزرگ‌تر و عريض‌تر طراحي شده است. ميت 20 داراي جک هدفون و مدل پرو فاقد اين خصوصيت است. مدل پرو ضد آب است اما مدل معمولي چنين خصوصيتي ندارد.