بهترين برنامه هاي اندرويد | کاربردي ترين اپليکشيشن هاي اندرويدي

Explorage Quick Settings Tiles

اين، اپليکيشني براي اندرويد 7 نوقا است. اين نسخه از سيستم عامل اندرويد يک مديريت فايل داخلي دارد، اما در بخش تنظيمات قرار گرفته و بسياري از کاربران از وجود آن بي‌خبرند. اما اپليکيشن جديد Explorage به کاربران اجازه مي‌دهد تا آنها يک ميان‌بر از مديريت فايل اندرويد را در بخش Quick Toggles و يا صفحه هوم ايجاد کنند. هرچند در حالت دوم، آيکون‌ها به صورت ويجت نمايش داده خواهند شد.

اپليکيشن پيام رسان TELEGRAM

درست است که در حال حاضر تعداد کاربران هيچ برنامه‌ي پيام رساني (Messenger) به اندازه‌ي تعداد کاربران اپليکيشن WhatsApp نرسيده است، اما مسنجرهايي مانند تلگرام نيز موجوداند که با قابليت‌هاي منحصربه‌فرد خود، مانند چت گروهي، ربات‌ها، کانال‌ها و … کاربران زيادي را به خود اختصاص داده و روزبه‌روز نيز بيشتر رشد مي‌کنند.

تلگرام (Telegram) بيش از 100 ميليون بار از گوگل پلي دانلود و در ايران تبديل به محبوب‌ترين اپليکيشن پيام رسان شده است. به طوري‌که برخي منابع تعداد کاربران ايراني آن را بيش از 40 ميليون عنوان مي‌کنند.

برخي قابليت‌هاي تلگرام که آن را تبديل به اپليکيشن برتر اندرويد در ايران کرده است عبارتند از:

امنيت بالا و رعايت حريم خصوصي، ارسال هرگونه فايل بدون محدوديت، امکان ايجاد گروه و چت گروهي با بيش از 300 هزار عضو، امکان راه‌اندازي کانال‌هاي قدرتمند، وجود نسخه‌هاي فارسي متعدد و همچنين پشتيباني و اجراي برنامه‌ي تلگرام در تمام پلتفرم‌هاي موجود (ويندوز، اندرويد، لينوکس، مک و IOS).

ساليد اکسپلورر (Solid Explorer)

با وجود درخشش بي‌نظيري که برنامه‌ي ES File Explorer دارد، برخي از جايگزين‌هاي آن را بررسي کرديم. يکي از بهترين برنامه هاي اندرويد که به آن رسيديم، برنامه ساليد اکسپلورر است. اين برنامه رابطي قوي داشته و به لطف رابط کاربري Material Design واضح و شفافي که دارد، دسترسي به آن بسيار راحت است. علاوه بر آن، صفحه نمايشي با دو پنل دارد که شما را قادر به کاوشگري در دو پوشه جداگانه کرده و حتي مي‌توانيد يک فايل را از يک صفحه به ديگري Drag & Drop کنيد. يکپارچگي اين برنامه با سرويس‌هاي ابري همانند Google Drive، Dropbox و OneDrive و همچنين سرورهاي FTP هم سبب بي‌نياز کردن شما از ديگر برنامه‌هاي مديريت فايل بر روي تلفن همراهتان مي‌شود.

Datally

اين اپليکيشن جديد گوگل براي مديريت مصرف داده‌ي گوشي طراحي شده است. هرچند براي اين کار ابزارهايي در خود سيستم عامل اندرويد تعبيه شده، اما با استفاده از اپليکيشن Datally، مديريت چنين کارهايي راحت‌تر مي‌شود. همچنين اين اپليکيشن از مشخصه‌هاي جذاب ديگري هم بهره مي‌برد.

بعد از نصب Datally، اين اپليکيشن کل مصرف داده‌ي گوشي شما را زير نظر مي‌گيرد و به‌سرعت اطلاعات مفيدي را ارائه مي‌دهد. اين اپليکيشن مصرف داده‌ي اپليکيشن‌ها را بررسي مي‌کند تا ببيند کدام‌يک از آن‌ها بيشترين مصرف را دارند. قدرتمندترين ويژگي Datally، نسخه‌ي پيشرفته‌تر مشخصه‌ي «صرفه‌جويي در مصرف داده» (data saver) است. اين ويژگي در تنظيمات گوشي‌هاي اندرويدي هم وجود دارد ولي کمتر کسي از آن استفاده مي‌کند.

دستيار هوشمند: Google Assistant

برنامه Google Assistant يا دستيار هوشمند گوگل يکي از برنامه‌هاي موجود در زمينه هوش مصنوعي به شمار مي‌رود که توسط گوگل توسعه داده شده است و کاربر را در کارهايي مانند مسيريابي، ارتباط و چيزهاي ديگر ياري خواهد کرد. البته در اين اينجا مهم نيست که کاربر iOS باشيد و يا اندرويد. در هر دو صورت شما مي‌توانيد از اين برنامه استفاده کنيد، سوال‌هاي خود را بپرسيد، بازي کنيد، برنامه‌ريزي نماييد و جالب ابنجايت که براي همه اين‌ها از 30 دستور صوتي که براي برنامه بهره‌مند خواهيد بود. گفتني است که همه کاربران اندرويد از نسخه اندرويد مارشمالو به بعد يعني کاربران اندرويد نوقا، اندرويد 8 يا اوريو و همچنين کاربران ساعت‌هاي هوشمند اندرويدي نيز مي‌توانند از اين برنامه مفيد استفاده نمايند. ا

 نرم افزار قدرتمند و پرطرفدار Mx Player

اين برنامه يکي از بهترين و قدرتمندترين نرم افزارهاي ويدئو پلير براي گوشي هايي با سيستم عامل اندرويد است. به جرات مي توان گفت که تمام انتظاراتي که از يک پلير کامل را داريد ميتوانيد در MX Player پيدا کنيد. اين ويدئو پلير ميتواند تمامي فيلم هارو با هر فرمتي که باشد با کيفيت فول اچ دي پخش کند. اگر شما هم به دنبال کامل ترين، ساده ترين و در عين حال حرفه اي ترين ويدئوپلير اندرويدي هستيد بهتر است تحت هيچ شرايطي MX Player  رو از دست نديد.

Drops: Learn 31 Languages

تقريبا همه با انتخاب Drops به عنوان اپليکيشن سال گوگل‌پلي شوکه شدند. اما کافيست ده دقيقه به کار در اپليکيشن مشغول شويد تا به فلسفه انتخاب هوشمندانه اديتورهاي گوگل‌پلي پي ببريد.

دراپس اولين اپليکيشن آموزش زباني بود که هر کس با هر سطحي از سواد، مي‌توانست در آن به طور همزمان 31 زبان زنده دنيا را ياد بگيرد. همانطور که در بررسي اپليکيشن هم گفتيم، رويکرد مينيماليستي دراپس در آموزش زبان که به مدد استفاده از سمبل‌ها و آواها حاصل شده بود، تجربه‌اي فوق‌العاده دلنشين و سرگرم‌کننده را براي کاربران به ارمغان آورد که نظيرش را در محصول ديگري نديده بوديم.

دراپس آمد که اثبات کند خلاقيت هيچ گاه حد و مرزي نمي‌شناسد، حتي در سوژه دستمالي شده‌اي مثل آموزش زبان که با قدرت‌نمايي اپليکيشن‌هايي مثل Memrise و Duolingo تقريبا اشباع شده به نظر مي‌رسيد. اگر تا حالا فرصت زبان‌آموزي با دراپس را نداشته‌ايد، توصيه مي‌کنيم خودتان را از اين تجربه فوق‌العاده محروم نکنيد.

Cappuccino

امروز تعداد وب سايت‌ها و منابعي که در زمينه‌هاي مختلف اقدام به انتشار خبر مي‌کنند بسيار زياد شده است. با استفاده از اپليکيشني همچون Cappuccino مي‌توان منابع خبري دلخواه را مرتب کرد و سبب شد اخبار طبق روال دلخواه ماه، از وب سايت‌هاي مختلف درون برنامه نمايش داده شوند.

به اين ترتيب به جاي سر زدن به چندين وب سايت در هر روز، تنها اپليکيشن Cappuccino را باز کرده و در يکجا، تمامي مطالب وب سايت‌هاي افزوده شده از قبل را خواهيد خواند. همانطور که متوجه شده‌ايد، Cappuccino در واقع يک فيدخوان است.

موويت (Moovit)

با استفاده از موويت مي‌توانيد در هر نقطه از جهان که هستيد به اطلاعات مرتبط با سيستم حمل و نقل مکان خود دسترسي داشته باشيد. اين نرم افزار کاربرد بسيار ساده‌اي دارد به اين نحو که شما تنها بايد مقصد مورد نظرتان را در آن مشخص کنيد تا نزديک‌ترين مسير حرکت از مکاني که در آن قرار داريد يا مکاني که مي‌خواهيد به عنوان مبداء مشخص کنيد، در اختيارتان قرار گيرد. موويت به طور پيش فرض مسيرهاي رفت و آمد مختلفي را بر مبناي انواع مختلف وسيله‌هاي حمل و نقل در اختيار شما مي‌گذارد با اين حال شما مي‌توانيد آن را به گونه‌اي تنظيم کنيد که تنها مسيرهاي حرکتي نوع خاصي از وسايل حمل و نقل را در اختيار شما بگذارد.

Amazon Kindle Lite

اپليکيشن Amazon Kindle Lite يک نمونه ي سبک تر از برنامه معروف Amazon Kindle است. کل حجم فايل نصب اين نرم افزار 2 مگابايت ميباشد. همچنين بسياري از خصوصيات اپليکيشن اصلي را هم در خود جاي داده است. قابليت هايي مانند: همگام سازي (Sync کردن) کتابخانه، حالت شب و همچنين نگه داشتن آخرين صفحه اي که در حال خواندن آن بوده ايد.